معرفی برترین مکان های گردشگری استان گیلان

1

مکان های گردشگری استان گیلان کجاست؟

در قسمت شمال ایران عزیزمان استان های هم مرز با دریای خزر واقع شده است. استان هایی که مملو از درختان سرسبز و کوهپایه های جنگلی است. طبیعتی بی نظیر جای جایشان را پوشانده و ممکن است شما را از تماشای تاریخ بازدارند. امروز تصمیم بر این داریم که به سراغ یکی از استان ها برویم و به معرفی برترین مکان های گردشگری این منطقه بپردازیم.

گیلان مقصد امروز ماست، استانی که تلفیق عجیبی از تاریخ و طبیعت و فرهنگ را در خود جای داده است. منطقه ای که همچون رنگین کمان، دیدنی های هفت رنگی را به نمایش می گذارد. دلت که بگیرد می توانی راهی جنگل هایش شوی و یا در ارتفاعاتش دست به آسمان برسانی. شاید هم هوس شنیدن موسیقی امواج دریا تو را به ساحل دریای خزر بکشاند.

استان  گیلان از نظر گویش و زبان سه گروه گیلکی، تالشی و تاتی و عده ی کمی ، کردی وجود دارند. ترکی آذربایجانی و برخی گویشوران کولی‌ها (با منشأ هندی) نیز در این استان مشاهده می شود.

gilan2

آبشار لاتون

برای دیدن آبشار لاتون و طبیعت بکر اطرافش در مسیر جاده شمال به سمت آستارا بروید. شاید با شنیدن اسم آستارا بیشتر یاد بازارهای ارزان قیمت بیفتید اما در این شهر طبیعت بکری را پیدا می کنید که اگر کمی ذوق طبیعت گردی داشته باشید حتما این شهر به یکی از بهترین مقاصد سفرتان تبدیل می شود.

دریاچه بره سر

بره سر مرکز بخش خورگام در شهرستان رودبار استان گیلان است که در فاصله ۵۵ کیلومتری مرکز شهرستان رودبار و ۴۰ کیلومتری شهر رستم آباد واقع شده است. بره سر در ارتفاع ۱۲۵۰متری از سطح دریاهای آزاد قرار گرفته است که از شمال به بافت قدیم بره‌سر، ازجنوب به جنگل ها، مراتع، ییلاقات و استخر زیبای ویستان، از شرق به روستاهای تیه و دوسالده و از غرب به روستای چهارمحل محدود می ‌گردد. این شهر دارای بافتی متمرکز که پس زلزله سال ۶۹ در محل فعلی بره سر احداث گردیده است. گویش مردمان شهر دیلمی و کردی می ‌باشد. بره‌سر شهری کوهستانی با آب و هوای معتدل کوهستانی است. دارای جنگل‌ های راش بکر و زیبا و گونه نادر سوسن چلچراغ در این شهر نگهداری می ‌شود. همچنین در قسمت جنوبی شهر بره سر ییلاقات زیبای استل سرا (استخر سرا) و ییلاق ویستان در منطقه جنگلی واقع گردیده که دارای مناظر زیبا و چشم اندازهای پیرامونی بی نظیراست. آبشار طبیعی شارشار در بره سرقدیم و به فاصله ۵۰۰ متری مرکز شهر قرار دارد.

منطقه ییلاقی دشت النزه

مهم ترین هدف محور ییلاقی شاندرمن ییلاق دشت النزه است. دشتی سرسبز و پهناور که از همه طرف با کوه های سرسبز احاطه شده. روبروی این دشت بقعه امامزاده ابراهیم النزه قرار داره که تا آن جا ۵ دقیقه پیاده روی دارد. در پای بقعه درخت کهنسال افرایی دیده می شه که بالغ بر ۲۰۰ سال از عمرش می گذرد.  به این درخت، نخ های رنگی، پارچه سبز رنگ و تکه سفال آویزان شده که نوعی نذر محسوب می شود.

gilan3

تالاب سوستان لاهیجان

همه ساله تعداد زیادی از گردشگران به این منطقه زیبا و دیدنی سفر می کنند به دلیل اینکه نوع خاصی از پسته دریایی که فقط در مناطق استوایی رشد می کند در این تالاب نیز یافت میشود که علاوه بر خواص گیاهی و دارویی زیبایی خاصی به این منطقه بخشیده است.

دسترسی مناسب، محوطه سرسبز و دلنشین، مناظر بکر و وحشی، فضاهای گردشگری جالبی رو پدید آورده که باعث شده این تالاب مورد توجه مسافرین و توریست ها واقع شود.

این تالاب در زمستون و پاییز پرآب بوده و آب آن نیز شیرینِ، درون و پیرامون تالاب با نیزار، گیاهان مردابی و درختان سربه فلک کشیده احاطه شده که زیبایی فوق العاده ای بوجود آورده، همچنین به دلیل اقلیم مناسب، آب شیرین، پوشش گیاهی و مواد غذایی، میتواند زیستگاه پرندگان و آبزیان گوناگونی باشد.

پارک جنگلی گیسـوم

یکی از نقاط دیدنی استان گیلان و شهرستان تالش پارک جنگلی گیسوم است. مسیری زیبا و دیدنی درختان سر به فلک کشیده آن تونلی جنگلی را ایجاد کرده است که دل هر بیننده ای را با خود می برد. گیسوم، یک منطقه گردشگری – ساحلی فوق العاده زیبا و بی نظیر از توابع بخش پره سر شهرستان تالش در استان گیلان – ایران می باشد این ساحل زیبا به واسطه یک راه آسفالته که از میان انبوهی از درختان عبور کرده به ساحل دریای خزر متصل می شود.جاده تالش، شما را در دالانی از زیبایی به سمت بهشت شمال هدایت می کند. جنگل گیسوم، جایی است که جنگل و دریا به هم می رسند و این سحر طبیعت است که هیجان گیسوم گردی را صد چندان می کند.

ماسوله

ماسوله یکی از زیباترین و پر گردشگرترین شهرهای ایران است که به علت سبک معماری ویژه‌اش هم اکنون در سراسر جهان معروف شده. اما از آنجایی که این مکان، محیطی معادل 100 هکتار را در بر گرفته، شما باید بدانید که در سفر به ماسوله دقیقا باید از کدام مکان‌ها دیدن کنید.

gilan4

ماسال، بهشتی گمشده در گیلان

با وجود ییلاق‌های زیبا و بکر، آبشارهای فراوان، مراتع و جنگل‌های سرسبز می‌توان گفت ماسال بهشتی گمشده در گیلان است که همه ساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند. ماسال از دو بخش شاندرمن و مرکزی تشکیل شده و در جای جای آن جاذبه‌های طبیعی شگفت انگیز به چشم می‌خورد. دو رودخانه خالکایی و مرغک از رودهای مهم و زیبای این منطقه به حساب می‌آیند و آبشارهای ویوز، رامینه، خون و تولی نسا نیز جلوه‌هایی دیگر از طبیعت بی نظیر ماسال هستند.

همچنین در ماسال بیش از ۱۷ غار وجود دارد که بزرگ‌ترین و معروف‌ترین آن‌ها غار آویشو واقع در شاندرمن در فاصله ۵ کیلومتری ماسال است. با این تفاسیر که تازه گوشه‌ای از زیبایی‌های این شهر وصف شده، سفر به ماسال و ییلاقات آن می‌تواند تجربه‌ای کم نظیر برای دوست‌داران طبیعت باشد.

ییلاق اولسبلنگاه، روستایی بر فراز ابرها چیزی که بیشتر از همه ماسال را بر سر زبان‌ها انداخته و به خصوص در سال‌های اخیر مسافران زیادی را راهی این منطقه کرده، وجود ییلاقات سرسبز با آب و هوایی بسیار مطبوع در آن است. یکی از معروف‌ترین ییلاق‌های ماسال، ییلاق تماشایی اولسبلنگاه است که در آن‌جا می‌توان ابرها را در آغوش کشید و غرق در رویا و آرامش شد. ییلاق اولسبلنگاه در فاصله حدودا ۲۷ کیلومتری شمال غربی ماسال قرار دارد و مقصدی محبوب برای تورهای تفریحی است.

رویای اقامت در کلبه‌های چوبی در این روستا به واقعیت تبدیل می‌شود و تجربه‌ای ناب و خاطره‌ای خوش از سفر به ماسال برای مسافر باقی می‌ماند. همچنین عکاسی از چشم اندازهای خیره کننده این منطقه، پیاده روی و قدم زدن در کنار گاوها و گوسفند‌هایی که مشغول چرا هستند و اسب سواری از جمله تفریحات لذت بخشی است که در اولسبلنگاه می‌توان تجربه کرد.

برای شب ماندن در این منطقه به جز اقامت در کلبه‌های چوبی که حسابی هم پرطرفدار است، می‌توان به ماندن در هتل و چند مهمانسرای محدود که در اطراف روستا قرار دارند هم فکر کرد.

سایر جاذبه‌های ماسال ماسال جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بسیاری را در خود جای داده است که در بالا به بخشی از آن‌ها اشاره کردیم. اما اگر بخواهیم تعدادی دیگر از جاذبه‌های گردشگری که در سفر به ماسال می‌توان به سراغشان رفت را معرفی کنیم، می‌توانیم به یادواره میرزا کوچک خان جنگلی، قلعه کول، خندیله پشت، گردشگاه جنگلی ریزه مندان، اسبه ریسه، گلیه سرا، روستای وردم و منطقه جنگلی طاسکوه اشاره کنیم.

اجاره ویلا در رشت

1 پاسخ
  1. […] مناطق گردشگری استان گیلان  […]

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب