معرفی ۰ تا ۱۰۰ بهترین اقامتگاه های سنتی کاشان

0

فرقی نمی‌کند که اردیبهشت و فصل چیدن گل‌های محمدی باشد یا خنکای پاییز و سرد شدن هوا! کاشان همیشه خدا و در هر زمانی از سال زیبا و دیدنی و جذاب است! مخصوصا که این شهر کویری، تاریخی دور و دراز دارد و هر خانه و کاشانه‌‌اش به یادگار از گذشته باقی مانده است. امروز بسیاری از این خانه‌ها به اقامتگاه های سنتی کاشان تبدیل شده‌اند و با اتاق‌های تودرتو و حیاط‌های پر دار و درخت‌شان از مسافران پذیرایی می‌کنند.

اگر می‌خواهید تا در آینده‌ای نزدیک به این شهر تاریخی سفر کنید و با محبوب‌ترین و بهترین هتل های سنتی کاشان آشنا شوید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

جهت اجاره اقامتگاه کاشان کلیک کنید.

اقامتگاه بوم گردی مهینستان راهب، یکی از زیباترین اقامتگاه های سنتی کاشان

اقامتگاه بوم گردی مهینستان راهب
اقامتگاه بوم گردی مهینستان راهب خانه‌ای با وسعت ۱۵۰۰ متر مربع است که معماری اصیل و منحصر به فردی دارد.

دلتان برای خانه‌های قدیمی و تاریخی تنگ نشده؟ همان خانه‌هایی که حیاط بزرگشان، زمین بازی بچه‌های بازیگوش بود و در سایه درختانش، مادربزرگ به پشتی تکیه میداد و همانطور که از چای دبش و داغش می‌نوشید، تسبیح می‌چرخاند. خانه‌هایی که توی حوض پر آبشان، هندوانه‌های گرد و سبز خنک می‌شدند تا روی سفره عصرانه قرار بگیرند. منظورمان همان خانه‌هایی است که پشت بامشان به روی آسمانی پر ستاره باز میشد و اهالی خانه را به خوابیدن در پشه بند و لذت بردن از سکوت شب دعوت می‌کرد.

اقامتگاه بوم گردی مهینستان راهب چیزی شبیه به همین خانه‌هاست. اقامتگاهی هیجان انگیز که یک شب ماندن در آن شما را مثل ماشین زمان به گذشته‌های نه چندان دور خواهد برد. مجموعه بوم گردی مهینستان راهب از جمله زیباترین اقامتگاه های سنتی کاشان است که روزگاری ثروتمندان و بزرگان شهر در آن سکونت داشتند! خانه‌ای با وسعت ۱۵۰۰ متر مربع که معماری اصیل و منحصر به فردی دارد و تمام دیوارهای اطراف آن به گچ‌کاری‌های هنرمندانه مزین شده است.

بخوانید از: معرفی جاهای دیدنی کاشان

 

رستوران مهینستان راهب
در رستوران این اقامتگاه انواع غذاهای خوشمزه و سنتی کاشان طبخ و سرو می‌شود.

بخش‌های مختلف این خانه شامل محفل عشاق، حجره هنرمندان، پناه متفکران، پنج دری، سرداب، پاشیر، مطبخ، هشتی ورودی، ایوان تابستانی و زمستانی، بادگیر و سه حیاط اندرونی، بیرونی و حیاط خدمه می‌شوند. آنطور که می‌گویند، خانمی به اسم مهین این خانه را خریده و دست به بازسازی‌اش زده است. به همین دلیل است که امروز این اقامتگاه سنتی را با نام مهینستان معرفی می‌کنند.

اقامتگاه مهینستان راهب از دوران قاجار به یادگار مانده است و درست در مرکزی‎ترین منطقه تاریخی کاشان قرار دارد. گرچه این خانه از گذشته‌ای دور و دراز می‌آید اما بازسازی‌های اخیر و فراهم کردن امکانات مدرن و امروزی در آن، این مجموعه را به یکی از بهترین هتل های سنتی کاشان تبدیل کرده‌ است.

اتاق 3 تخته اقامتگاه مهینستان راهب
اتاق‌های این اقامتگاه به تهویه مطبوع، یخچال، مینی‌بار، سرویس فرنگی و حمام اختصاصی و مبلمان مجهز هستند.

اقامتگاه مهینستان راهب از دو طبقه و ۱۶ اتاق (با ظرفیت یک تا پنج نفر) تشکیل شده است. اتاق‌هایی که هر یک به تهویه مطبوع، یخچال، مینی‌بار، سرویس فرنگی و حمام اختصاصی و مبلمان مجهز هستند. البته نباید فراموش کرد که برخی از اتاق‌های اقامتگاه در زیرزمین واقع شده‌اند و پنجره ندارند. و برخی دیگر در ورودی خود چند پله دارند که ممکن است برای رفت و آمد کهن‌سالان کمی چالش برانگیز باشد.

این مجموعه اقامتی به دیدنی‌های مهم شهر مثل مسجد آقابزرگ، میدان کمال‌الملک، مسجد جامع، مجموعه تاریخی بازار و خیابان علوی و تمام خانه‌های تاریخی آن دسترسی مناسبی دارد و مسافران می‌توانند با پای پیاده و در کمتر از ۱۰ دقیقه خود را به آنها برسانند. فاصله اقامتگاه مهینستان راهب همچنین تا فرودگاه کاشان ۲۰ کیلومتر (۲۰ دقیقه)، تا ایستگاه راه‌آهن کاشان چهار کیلومتر (۱۰ دقیقه) و تا پایانه اتوبوس‌رانی کاشان، پنج کیلومتر (۱۰ دقیقه) است.

نشانی اقامتگاه سنتی مهینستان راهب

کاشان، خیابان فاضل نراقی، کوچه فرهنگ ۳۱ ، هتل مهینستان راهب 

بخوانید از: بهترین رستوران‌ های سنتی کاشان

اقامتگاه سنتی منوچهری، از بهترین هتل های سنتی کاشان

اقامتگاه سنتی منوچهری
اقامتگاه سنتی منوچهری یکی از قدیمی‌ترین خانه‌های کاشان است که ساخت آن را به زمان صفویان نسبت می‌دهند.

خودمانیم! اقامت در خانه قدیمی ۴۰۰ ساله از آن چیزهایی است که در زندگی کمتر کسی اتفاق می‌افتد! مخصوصا اگر این خانه تا حدی مرمت و بازسازی شده باشد و ضمن حفظ جذابیت‌های قدیمی‌اش، به امکانات مدرن امروزی هم مجهز شده باشد. خوشبختانه این موضوع تنها در خیال و تصورات وجود ندارد و به راحتی با اقامت در هتل سنتی منوچهری امکان پذیر خواهد شد.

اقامتگاه سنتی منوچهری یکی از قدیمی‌ترین خانه‌های تاریخی کاشان است که ساخت آن را به زمان صفویان نسبت می‌دهند. خانه‌ای قدیمی اما بازسازی شده که از ۸ اتاق دنج و جذاب تشکیل شده که هر کدام در سه طبقه اصلی زیرین، همکف و اول قرار گرفته‌اند. اقامتگاه منوچهری همچنین حیاطی بزرگ، حوضی پر از آب و باغچه‌هایی سرسبز و پر درخت دارد که از پنجره اتاق‌ها قابل رویت هستند.

اتاق تویین اقامتگاه منوچهری
اقامتگاه منوچهری از ۸ اتاق دنج و جذاب تشکیل شده که هر کدام در سه طبقه اصلی زیرین، همکف و اول قرار گرفته‌اند.

یکی دیگر از جذابیت‌های این خانه، آب انبار قدیمی‌اش است که البته امروز آن را به فیلم خانه یا همان سینمای کوچک خانگی تبدیل کرده‌اند. کارگاه بافندگی، نمایشگاه وسایل تزیینی قدیمی، غرفه فروش صنایع دستی، رستوران ایرانی، خدمات خانه‌داری، اینترنت، کافی‌شاپ، فضای سبز و خدمات تور از دیگر امکانات این مجموعه اقامتی به شمار می‌روند. 

بد نیست که بدانید اقامتگاه سنتی منوچهری به دلیل ویژگی‌های جذاب معماری‌اش مثل آینه‌کاری‌ها، گچ‌بری‌های ظریف، مشبک‌های گچی، شیشه‌های رنگی و کف‌پوش‌های آجر ختایی، در سال ۲۰۱۶ کاندید جایزه معماری آقاخان شد.

معماری اقامتگاه سنتی مهینستان راهب
اقامتگاه سنتی منوچهری به دلیل ویژگی‌های معماری منحصر به فرد در سال ۲۰۱۶ کاندید جایزه معماری آقاخان شد.

هتل منوچهری از جمله جذاب‌ترین اقامتگاه های سنتی کاشان است که به دیدنی‌های مهم شهر مانند باغ و حمام فین، قمصر، مسجد آقابزرگ و خانه‌های تاریخی دسترسی مناسبی دارد. این خانه در محله پشت عمارت و در نزدیکی بازار قدیمی شهر قرار گرفته است و تا فرودگاه کاشان ۱۷ کیلومتر (۲۰ دقیقه)، تا ایستگاه راه‌آهن کاشان سه کیلومتر (پنج دقیقه) و تا پایانه اتوبوس‌رانی کاشان، چهار کیلومتر (۱۰ دقیقه) فاصله دارد.

نشانی اقامتگاه سنتی منوچهری کاشان

خیابان محتشم، کوچه شهید ثابت، کوی عمارت هفتم

جهت مشاهده و اجاره سوئیت در اصفهان کلیک کنید.

خانه عامری های کاشان، بزرگترین بوتیک هتل سنتی ایران

خانه عامری ها کاشان
نام خانه عامری‌ها در فهرست ۲۵ هتل بوتیک برتر خاورمیانه جا گرفته است.

بیشتر مسافران کاشان علاوه بر سر زدن به خانه‌های قدیمی و تاریخی شهر از خانه عامری‌‎ها هم بازدید می‌کنند! می‌دانید منظورمان چیست؟ یعنی زیبایی این خانه به حدی است که حتی اگر مسافری تصمیم به اقامت در آن را نداشته باشد، حتما برای سر زدن و دیدن این مجموعه تاریخی وقت می‌گذارد! خانه عامری ها آنقدر زیبا و چشم نواز است که بسیاری آن را یک اثر هنری و تاریخی منحصر به فرد تلقی می‌کنند. 

این مجموعه یکی دیگر از محبوب‌ترین اقامتگاه های سنتی کاشان است که در بافت سنتی شهر قرار گرفته و تاریخ ساختش به دوران زندیه برمی‌گردد. به دلیل قدیمی بودن این اقامتگاه است که هنوز مسافران و بازدیدکنندگان می‌توانند در آن از سرداب، شاه‌نشین، آینه‌خانه، هفت دری، هشتی ورودی، ایوان تابستانی و زمستانی، حوض‌خانه و بادگیرهایی که تنها در قدیم ساخته می‌شدند، دیدن کنند.

سوئیت سرای عامری ها
سرای عامری‌ها حدود ۷ هزار مربع مساحت دارد و از چند عمارت مجزا که به نوعی به یکدیگر متصل شده‌اند تشکیل شده است.

گرچه خانه عامری‌ها از گذشته دور و دراز به جا مانده است، اما در سال‌های اخیر بخش‌های اصلی آن مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته و امروز به اقامتگاهی تلفیقی از سنت و مدرنیته تبدیل شده است. بیخود نیست که نام خانه عامری‌ها در فهرست ۲۵ هتل بوتیک برتر خاورمیانه جا گرفته است.

خانه یا سرای عامری‌ها حدود ۷ هزار مربع مساحت دارد و از چند عمارت مجزا که به نوعی به یکدیگر متصل شده‌اند تشکیل شده است. در مجموع این خانه با داشتن ۸۵ اتاق، سه خانه و چندین حیاط مرکزی به‌صورت اندرونی و بیرونی به عنوان یکی از بزرگترین بوتیک هتل‌های ایران نام برده می‌شود. 

رستوران تالار آینه، صبحانه‌خوری مظفری، کافی‌شاپ آوگون، تالار همایش مقتدایی، کافه و فست‌فود عامریانو، تونل تاریخ (میان‌بر و حدفاصل حیاط اصلی سرای عامری‌ها و حیاط انجیر و ورودی حمام عمارت)، اتاق نمک، سالن اسپا، تخت شن داغ و تخت روغن داغ، خدمات ماساژ، غرفه صنایع دستی، غرفه‌های تجاری مانند غرفه شعربافی، حجره فرش، غرفه سفال و سرامیک از جمله امکانات منحصر به فرد این اقامتگاه به حساب می‌آیند.

نمای بالای اقامتگاه سرای عامری ها
سرای عامری‌ها به دیدنی‌های مهم شهر کاشان دسترسی مناسبی دارد.

سرای عامری‌ها مانند دیگر هتل های سنتی کاشان به دیدنی‌های مهم شهر مثل خانه تاریخی عباسیان، خانه تاج، خانه تاریخی بروجردی‌ها، خانه تاریخی طباطبایی‌ها، زیارتگاه امامزاده عبدالله بن موسی جعفر، مسجد آقابزرگ، مسجد جامع کاشان و بازار بزرگ صفوی نزدیک است. این اقامتگاه همچنین تا فرودگاه کاشان ۱۸ کیلومتر (۲۰ دقیقه)، تا ایستگاه راه‌آهن کاشان چهار کیلومتر (۱۰ دقیقه) و تا پایانه اتوبوس‌رانی کاشان ۶ کیلومتر (۱۵ دقیقه) فاصله دارد.

نشانی سرای عامری‌ها کاشان

محله علوی، خیابان علوی، بن بست باستان هفتم، پلاک صفر

بخوانید از: راهنمای سفر به کاشان

خانه مرشدی، یک بنای هنری جذاب

خانه مرشدی
قدمت خانه مرشدی به ۲۵۰ سال پیش باز می‌گردد.

حالا که صحبت از اقامتگاه های سنتی کاشان و خانه‌های قدیمی شهر است، بهتر است که کمی هم درباره خانه مرشدی‌ها با شما حرف بزنیم! عمارتی جذاب با معماری نفسگیر و منحصر به فرد که مثل تمام خانه‌های قدیمی ایرانی با حیاطی پر درخت و حوض بزرگی از آب به چشم می‌آید. به دلیل همین معماری منحصر به فرد است که اغلب مسافران اینجا را یکی از زیباترین و فراموش نشدنی‌ترین هتل های سنتی کاشان می‌دانند.

قدمت خانه مرشدی به ۲۵۰ سال پیش باز می‌گردد؛ یعنی زمانی که حاکمان قاجار زمام امور کشور را در دست داشتند. هنوز هم می‌توانید در گوشه و کنار این خانه ردپای معماری آن دوران را به خوبی مشاهده کنید! از فرش‌های دستباف قدیمی و اشیای عتیقه گرفته تا گچ بری‌ها و آینه کاری‌های هنرمندانه، همگی از روزهای قدیم و تاریخی پر فراز و نشیب حکایت می‌کنند. 

بخوانید از: آبشار نیاسر کاشان کجاست؟ جواهری کمیاب در کویر

اتاق اقامتگاه مرشدی
تمام اتاق‌های این اقامتگاه مجهز به امکانات رفاهی مناسب هستند.

خانه مرشدی از یک حیاط اصلی و هشت واحد اقامتی تشکیل شده است. تمام اتاق‌ها مجهز به امکانات رفاهی مناسب نظیر سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی شامل اسپیلت، یخچال، مینی‌بار، سشوار، تلویزیون، سرویس بهداشتی فرنگی و حمام هستند و برخی از آنها در قسمت ورودی خود چند پله دارند که ممکن است برای کودکان یا سالمندان کمی چالش برانگیز باشد. 

اینترنت پرسرعت، چایخانه و شربت خانه، پارکینگ، خدمات ماساژ، حوض سنتی، فضای سبز اختصاصی و خزینه سنتی از دیگر امکانات این اقامتگاه جذاب و منحصر به فرد به شمار می‌روند. بسیاری امکانات و سرویس دهی خانه مرشدی را برابر با هتل‌های چهار ستاره می‌دانند. 

بخوانید از: معرفی غذاهای محلی کاشان

حیاط اقامتگاه مرشدی کاشان
بسیاری امکانات و سرویس دهی خانه مرشدی را برابر با هتل‌های چهار ستاره می‌دانند.

این خانه به دیدنی‌های اصلی کاشان مثل یخچال‌های قلعه جلالی، خانه تاریخی بروجردی‌ها، حمام تاریخی سلطان امیراحمد، عمارت عباسیان، قدمگاه حضرت علی (ع)، خانه تاریخی طباطبایی‌ها، مسجد جامع کاشان، قلعه جلالی و حصار سلجوقی نزدیک است و تا فرودگاه کاشان ۱۸ کیلومتر (۲۰ دقیقه)، تا ایستگاه راه‌آهن کاشان سه کیلومتر (پنج دقیقه) و تا پایانه اتوبوس‌رانی کاشان ۶ کیلومتر (۱۰ دقیقه) فاصله دارد.

نشانی خانه مرشدی کاشان

میدان کمال‌الملک، خیابان ملا‌ حبیب‌اله شریف،کوچه بوستانی

بخوانید از: بهترین زمان گلاب گیری کاشان چه تاریخی است؟

کلام آخر، گشتی کوتاه در زیباترین اقامتگاه های سنتی کاشان

حیاط با صفای اقامتگاه سنتی کاشان
کاشان مقصدی جذاب برای سفر در هر زمانی است، به ویژه اگر قرار باشد که در اقامتگاه‌های سنتی آن چند شبی را سپری کرد.

در این مطلب سری به محبوب‌ترین و شناخته شده‌ترین هتل های سنتی کاشان زدیم و به اختصار درباره اقامت در آنها صحبت کردیم. کاشان مقصدی جذاب برای سفر در هر زمانی از سال است، به ویژه اگر قرار باشد که در اقامتگاه‌های سنتی آن چند شبی را سپری کرد. اگر شما هم تصمیم دارید تا به این شهر سر بزنید و ماندن در اقامتگاه های سنتی کاشان را تجربه کنید، می‌تواند از سایت شب برای رزرو هتل، سوئیت و سایر گزینه‌های اقامتی کمک بگیرید. 

سوالات متداول درباره اقامتگاه های سنتی کاشان

بهترین اقامتگاه های سنتی کاشان شامل چه مکان‌هایی می‌شوند؟

اقامتگاه‌های مرشدی، سرای عامری‌ها، هتل منوچهری و مهینستان راهب برخی از بهترین اقامتگاه های سنتی کاشان به حساب می‌آیند.

اقامتگاه مرشدی به کدام جاذبه‌های کاشان نزدیک است؟

این خانه به دیدنی‌های اصلی کاشان مثل یخچال‌های قلعه جلالی، خانه تاریخی بروجردی‌ها، حمام تاریخی سلطان امیراحمد، عمارت عباسیان، قدمگاه حضرت علی (ع)، خانه تاریخی طباطبایی‌ها، مسجد جامع کاشان، قلعه جلالی و حصار سلجوقی دسترسی مناسبی دارد.

بزرگترین بوتیک هتل سنتی ایران کجاست؟

خانه عامری های کاشان به دلیل فضای وسیع و اتاق‌های متعدد به عنوان یکی از بزرگترین بوتیک هتل‌های ایران شناخته می‌شود. 

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*