بستن چمدان برای سفر، به سبک حرفه‌ای‌ها

1

شاید باور نکنید، اما بستن چمدان برای سفر هم قلق‌های خاص خودش را دارد. اگر در بیشتر موارد هنگام بستن چمدان با کمبود فضا روبه‌رو می‌شوید یا چیزهای مهمی را از قلم می‌اندازید، این توصیه‌ها به درد شما می‌خورد. شاید در برخی موارد هم به دلیل اشتباه در بستن بار، با مشکلات زیادی روبه‌رو می‌شوید. یکی از نکات مهمی که در مورد بستن چمدان برای سفر باید در نظر بگیرید این است که بدانید چه چیزهایی را در چمدان قرار دهید و چه چیزهایی را قرار ندهید.

حتی اگر تمام وسایل موردنیاز در چمدان به‌زور چروک شدن و از بین رفتن جا شوند، حالا نوبت به خوان هفتم یعنی بستن درب چمدان است.

نکات مهمی در مورد بستن چمدان برای سفر وجود دارد که کمک می‌کند بار سفر خود را به سبک حرفه‌ای‌ها ببندید. در ادامه با ما همراه باشید تا درباره این نکات کاربردی توضیح دهیم. این نکات مهم و کاربردی توسط گردشگران باتجربه و راهنماهای تورهای گردشگری توصیه‌شده‌اند.

نکات مهم در بستن چمدان برای سفر

۸ نکته کاربردی برای بستن چمدان سفر به سبک افراد باتجربه

  1. بگذارید با یک سؤال شروع کنیم تا مهم‌ترین نکته را در مورد حرفه‌ای سفر کردن برایتان توضیح دهیم. فرض کنید قرار است از خانه‌ای به خانه جدید اسباب‌کشی کنید. تصور کنید به‌جای یک ماه، چند روز فرصت بستن اسباب و اثاثیه را داشته باشید. استرس می‌گیرید عجله می‌کنید، خیلی از بخش‌های کار را اشتباه انجام می‌دهید، خیلی چیزها را هم فراموش می‌کنید. بار سفر بستن را می‌توانیم شبیه به بستن اسباب و اثاثیه برای اسباب‌کشی بدانیم. اگر یک روز قبل از سفر خود برای بستن بار سفر اقدام کنید جلوی بسیاری از مشکلات را گرفته‌اید.
  2. معمولاً در حین بستن چمدان ممکن است ذهن آشفته‌ای داشته باشید. به دو دلیل بهتر است قبل از بستن چمدان یک لیست از لوازم موردنیاز تهیه کنید. دلیل اول این است که می‌توانید وسایل موردنیاز خود را اولویت‌بندی کنید و بر اساس اولویت در چمدان قرار دهید تا مهم‌ترین‌ها را به همراه داشته باشید. دلیل دوم این است که در حین بستن چمدان ذهن شما بسیاری از موارد را فراموش می‌کند.
  3. اگر مسئولیت بار اعضای خانواده با شماست مهم‌ترین نکته این است که کلیدی‌ترین وسایل هرکس را به یاد داشته باشید. داروهای مهم، وسایلی که فرزندان به آن‌ها عادت دارند و کتاب‌های درسی مثال‌های خوبی هستند.
  4. اگر چند نفر هستید بهتر است برای هر چمدان یک لیست از پیش تعیین کنید. اگر کسی فضای اضافی داشت باقی افراد می‌توانند از فضای خالی استفاده کنند. ترجیحاً سعی کنید از چمدان‌های سبک استفاده کنید.
  5. داروهای ضروری و لوازم ابتدایی کمک‌های اولیه را همیشه همراه داشته باشید.
  6. بهتر است اسم و شماره تلفن خود را در چمدان خود قرار دهید تا در صورت مفقود شدن چمدان بتوانند به شما دسترسی داشته باشند.
  7. اگر وسایل شیشه‌ای در چمدان قرار می‌دهید حتماً آن را با روزنامه یا تکه‌ای پارچه بپیچید تا نشکند. اصلاً خوشحال نمی‌شوید اگر شیشه ادکلنتان در چمدان خرد شود.
  8. اگر با هواپیما سفر می‌کنید از قبل در مورد میزان بار مجاز هواپیمایی و بلیت خود مطمئن شوید. اگر بیشتر از حد مجاز بار به همراه دارید چمدان خود را سبک‌تر کنید.

این‌ها نکاتی اساسی بود که هر کس باید پیش از بستن چمدان برای سفر در نظر بگیرد. در ادامه به نکات مهمی دیگری در مورد بستن بار سفر اشاره می‌کنیم.

بهترین روش حمل پوشاک در چمدان

برای اینکه لباس‌هایتان را به بهترین شکل ممکن با چمدان حمل کنید به این نکات توجه کنید:

بهترین روش حمل پوشاک در چمدان
  1. اگر لباس‌های روشن را در چمدان قرار می‌دهید بهتر است که آن‌ها را در کیسه‌هایی مجزا قرار دهید. در این صورت احتمال اینکه در مقصد با دیدن لکه‌های متعدد روی لباس‌های روشن عصبانی شوید به صفر می‌رسد.
  2. برای اینکه لباس‌ها به‌راحتی در چمدان جای‌گیرند چند روش وجود دارد. بهترین کار این است که پیراهن‌ها و لباس‌هایی که چروک می‌شوند را تا کنید و لباس‌هایی مانند تی‌شرت یا شال که کمتر چروک می‌شوند را لوله کنید. بهتر است ابتدا وسایل و لباس‌های اصلی را در چمدان قرار دهید و سپس پوشاک لوله شده را در فضاهای خالی جای دهید. برای برطرف کردن مشکل چروک لباس‌ها نیز می‌توانید از اسپری‌های ضد چروک استفاده کنید.
  3. در مسیر برگشت از سفر معمولاً لباس‌هایی به همراه داریم که شسته نشده‌اند و احتمالاً بوی ناخوشایندی هم دارند. برای اینکه بوی این لباس‌های به لباس‌های تمیز و چمدان نفوذ نکند بهتر است لباس‌های کثیف را به‌صورت مجزا بسته‌بندی کنید.
  4. اگر مقصد سرد است سعی کنید لباس‌های گرم با ضخامت کمتر را در چمدان قرار داده و لباس‌های ضخیم‌تر را بپوشید. اگر در مقصد سفرتان هوا گرم است سعی کنید لباس‌های بدون آستین با خود همراه کنید. این لباس‌ها جای کمتری از چمدان شما می‌گیرند.
  5. از فشرده کننده لباس استفاده کنید. بسته‌هایی مخصوص قرار دادن لباس در چمدان وجود دارد که اجازه می‌دهد لباس‌های بیشتری در چمدان خود جای دهید. نیازی نیست که از دو روز قبل لباس‌ها را زیر بالشت قرار دهید تا پرس شوند. این بسته‌ها هوای اضافی درون بسته و بین لباس‌ها را تخلیه می‌کنند و فضایی برای قرار دادن لباس بیشتر و راحت بسته شدن درب چمدان ایجاد می‌کنند.

مهم‌ترین نکات برای حمل لوازم الکترونیکی در چمدان

پیشنهاد ما این است که لوازم الکترونیکی را چمدان قرار ندهید. بهتر است این وسایل را در یک کیف کوچک قرار داده و همراه خود نگه‌دارید. به‌خصوص اگر قرار است با هواپیما سفر کنید بهتر است وسایل الکترونیکی را در چمدانی که به قسمت بار هواپیما می‌رود قرار ندهید. تا جای ممکن سعی کنید لوازم الکترونیکی به همراه داشته باشید که چندکاره باشند. برای مثال همراه داشتن یک گوشی هوشمند که دوربین خوبی دارد می‌تواند تا حدی کار دوربین عکاسی را برای شما انجام دهد.

قرار دادن لوازم‌آرایشی در چمدان – چالش همیشگی خانم‌ها

لوازم آرایش اگر به‌درستی حمل نشوند می‌توانند باعث ایجاد مشکلات وحشتناکی شوند. لوازم‌آرایشی اگر به روش صحیح در چمدان قرار نگیرند ممکن است علاوه بر اینکه لوازم‌آرایشی خود را از دست می‌دهید پوشاک درون چمدان را هم نابود کنید.

قبل از هر چیز باید به این نکته اشاره‌کنیم که بهتر است از لوازم‌آرایشی مایع و پودری خودداری کنید. تا جای ممکن لوازم‌آرایشی جامد و با بسته‌بندی‌های مطمئن را با خود همراه کنید. برخی از لوازم‌آرایشی جامد نیز مستعد خرد شدن و پودر شدن هستند. بهتر است از قرار دادن این نوع لوازم‌آرایشی در چمدان نیز خودداری کنید.

لوازم‌آرایشی برای قرار گرفتن در چمدان بهتر است در یک کیسه پلاستیکی قرار بگیرند و در آن‌ها حتماً گره‌زده شود و در یکی از زیپ‌های کم‌اهمیت چمدان به‌صورت جداگانه قرار گیرد.

لوازم بهداشتی را هم با خود همراه نکنید. خوشبختانه لوازم بهداشتی در سراسر دنیا یافت می‌شوند و قیمت مناسبی هم دارند، مگر اینکه قصد داشته باشید به جزیره‌ای کوچک در اقیانوس آرام سفر کنید.

جواهرات و پول اصلی را در چمدان قرار ندهید!

اینکه کمی پول در چمدان به‌عنوان ذخیره سفر برای مواقع ضروری نگه‌دارید بسیار هم خوب است، اما اینکه تمام پول همراه خود را در چمدان قرار دهید اشتباه محض است. فرض کنید در فرودگاه مقصد متوجه شوید که چمدان شما گم‌شده است. مطمئناً دلتان نمی‌خواهد چنین لحظه‌ای را تصور کنید.

ترجیحاً از حمل جواهرات در چمدان نیز خودداری کنید. این اتفاق تلخ ممکن است در مورد جواهرات ارزشمند شما نیز رخ دهد.

حرف آخر

در این مطلب تقریباً به تمام نکات کاربردی و قلق‌های بستن چمدان برای سفر اشاره کردیم. نیازی نیست که سیر تا پیاز این موارد را انجام دهید. بهترین کار این است که نکات ذکرشده را با تجربیات خود ترکیب کرده و بر اساس نیاز خود از این راهکارها استفاده کنید.

1 پاسخ
  1. بیمار نظر داده:

    عالی

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب