ز غوغای جهان فارغ از سورتمه سواری لذت ببرید

1

سورتمه سواری یکی از آن راه‌های میانبری است که در زندگی شلوغ شهری این روزها، خستگی‌ را حسابی از تن به در می‌کند. تفریحی هیجان انگیز و جذاب که نه تنها در پایتخت، بلکه در دیگر شهرهای ایران هم قابل تجربه است! به شما پیشنهاد می‌کنیم که اگر از علاقه‌مندان این تفریح منحصر به فرد هستید، تا آخر این مطلب را بخوانید و با بعضی از بهترین مراکز سورتمه سواری ایران آشنا شوید.

معرفی سورتمه‌های تهران و سایر شهرها

خبر خوب این است که در ارتفاعات بیشتر شهرهای بزرگ و توریستی ایران، امکان سورتمه سواری برای علاقه‌مندان مهیا شده است. بعضی از بهترینِ آنها به شرح زیر هستند:

سورتمه سواری در پارک گلابدره تهران

سورتمه سواری

یکی از بزرگترین و محبوب‌ترین سورتمه‌های پایتخت، سورتمه گلابدره یا سورتمه دربند است که در پارک گلاب‌دره و در حوالی خیابان دربند قرار دارد. این تفریح هیجان انگیز نزدیک به ۴۰ کیلومتر بر ساعت سرعت دارد و مسیری ۸۵۰ متری را در پیج و خم‌ دامنه‌های کوه دربند طی می‌کند. سورتمه‌ای که یک نفره است و سرعت آن توسط سرنشینان تنظیم می‌شود. برخی از جزئیات سورتمه دربند تهران به شرح زیر هستند:

  • آدرس سورتمه دربند تهران: خیابان دربند، نرسیده به میدان دربند، انتهای خیابان اسدالهی
  • قیمت سورتمه: ۶۰ هزار تومان
  • تلفن رزرو: ۰۲۱۲۴۵۵۷ (پاسخگویی در وقت اداری)
  • وب سایتiran-fun.ir
  • ساعت کاری سورتمه تهران: شنبه تا پنجشنبه ۱۶ الی ۲۱ | جمعه و روزهای تعطیل : ۱۰ الی ۲۲
  • شرایط سواری:
  • حداکثر وزن می‌تواند تا ۱۱۰ کیلوگرم باشد.
  • برای کاربرانی که قد زیر ۱۲۰ سانتی متر دارند، نیاز به تهیه بلیط نیست و باید به همراه بزرگتر خود سوار شوند.
  • سنین ۶ سال به بالا (چنانچه قد به ۱۲۰ سانتیمتر رسیده باشد) باید به تنهایی سوار سورتمه شوند.

برای مشاهده و اجاره روزانه خانه در تهران کلیک کنید

سورتمه سواری توچال تهران

سورتمه توچال واقع در محدوده بام تهران با طول تقریبا ۱۴۲۰ متر، طولانی‌ترین پیست سورتمه کشور است و امنیت بسیار بالایی دارد. بد نیست که بدانید این پیست در سال ۹۴ و با همکاری یکی از معتبرترین شرکت‌های آلمانی ساخته شد. در حال حاضر این سورتمه ظرفیت جابه‌جایی ۲۵۰ نفر را در هر ساعت دارد. با سوار شدن بر این سورتمه بر بلندای بام تهران و در هوایی پاک، اوج هیجان را تجربه می‌کنید و منظره‌ای تماشایی از اطراف پایتخت را می‌بینید.

سورتمه تالش در پارک سیاهداران

شمال به جز دریا و کوه‌های سرسبز و آب و هوای خوبش، اماناکت تفریحی متنوع و هیجان انگیز دیگری هم دارد! نمونه‌اش همین سورتمه تالش که در پارک پر از درخت سیاهدران واقع شده و شما را از میان طبیعتی بکر و دیدنی عبور می‌دهد. بد نیست که بدانید این سورتمه ریلی یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری تالش است و سالانه گردشگران زیادی را به خصوص در تعطیلات به سوی خود جذب می‌نماید.

سورتمه تالش همچنین مسیری به طول یک کیلومتر و ۵۵ متر را طی می‌کند و چشم‌اندازی مسحور کننده از طبیعت زیبای این منطقه را پیش چشمانتان می‌آورد.

سورتمه سواری در نمک آبرود

با رفتن به منطقه توریستی نمک آبرود می‌توانید سوار بر اولین سورتمه احداث شده در ایران شوید و با عبور از میان درختان در هوایی مطبوع، لذتی وصف نشدنی را تجربه کنید. سورتمه نمک آبرود مسیری ۱۲۰۰ متری را با حداکثر سرعت ۲۵ کیلومتر در ساعت طی کرده با عبور از میان درختان زیبا و مناظر چشم نواز، تجربه‌ای ناب را برایتان فراهم می‌کند. این تفریح جذاب در نزدیکی تله کابین شهر واقع شده است و برای تمام افرادی که به طبیعت و فضای سبز علاقه دارند اما وقت و حوصله‌شان برای پیاده‌روی و جنگل‌نوردی محدود است، می‌تواند تیری به دو نشان باشد.

سورتمه نمک آبرود هر روز از ۱۰ صبح تا ۲۱ شب باز است و سواری با آن چیزی حدود ۱۵ تا ۳۰ دقیقه طول می‌کشد.

سورتمه گنجنامه همدان، سورتمه سواری در برف!

دهکده توریستی گنجنامه با داشتن امکانات تفریحی متنوع و متعدد، یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری همدان محسوب می‌شود. این مجموعه که مقصدی عالی برای تفریح و خوش گذرانی نزد مسافران و همچنین اهالی این شهر است، یکی از سریع‌ترین سورتمه ریلی‌های کشور را در خود جای داده است. می‌توانید با سوار شدن بر این سورتمه، از پیچ و خم‌های کوهستان الوند بگذرید و سورتمه سواری در برف را با اوج هیجان و شادی تجربه کنید.

در این دهکده توریستی و در حوالی این سورتمه امکاناتی مانند رستوران، کافی شاپ و غرفه‌های صنایع دستی برای رفاه حال گردشگران نیز تعبیه شده است.

بخوانید از: جاذبه‌های گردشگری همدان

سورتمه ایل گلی تبریز

این سورتمه اولین پیست سورتمه شمال غرب کشور بوده که در سال ۹۱ با مسیری به طول ۴۵۰ متر در منطقه ایل گلی تبریز احداث شده است. آب و هوای خوش و فضای بکر این منطقه تجربه‌ای متفاوت از سورتمه سواری را برای گردشگران رقم می‌زند و خاطره‌ای به یاد ماندنی از سفر به تبریز را در ذهنشان ثبت می‌کند. سورتمه ایل گلی تبریز به شکل کابین‌های تک نفره و دو نفره طراحی شده است و چنانچه سرعت هر کابین بیش از اندازه مجاز باشد، به صورت هوشمند از شتاب آن کاسته می‌شود.

سورتمه سواری در گردنه حیران

از زیبایی‌های منطقه حیران هر قدر هم که بگوییم باز نمی‌توانیم حق مطلب را به درستی ادا کنیم! کشف زیبایی‌های این منطقه تنها با سفر و دیدن و تجربه کردن این منطقه امکان پذیر خواهد بود. خبر خوب این است که در چنین طبیعت وسیع و شگفت انگیزی، یک مجموعه گردشگری احداث شده که در آن امکانات متعددی مانند پیست اختصاصی سورتمه وجود دارد.

اغراق نیست اگر بگوییم که سورتمه ریلی حیران، یکی از هیجان انگیزترین بخش های دهکده گردشگری حیران است و توجه بسیاری از مسافران را در حین گذرشان از گردنه حیران جلب می کند. این سورتمه ریلی با ۱۵۰۰ متر طول عنوان مرتفع ترین و طولانی ترین سورتمه ریلی شمال كشور را به خود اختصاص داده است.

بخوانید از: تجربه سفر به گردنه حیران

کلام آخر، تجربه هیجان انگیز سورتمه سواری در سفر

در این مطلب  سری به بهترین سورتمه‌های ایران زدیم و با شما از این تفریح هیجان انگیز در شهرهای محتلف صحبت کردیم. سورتمه سواری برای تمام افرادی که می‌خواهند برای لحظاتی دغدغه‌ها و فکرهای روزمره‌شان را کنار بگذارند، یک تجربه ایده‌ال و منحصر به فرد است! مخصوصا اگر قرار باشد که این تفریح از دل جنگل‌ها و درختان و ارتفاعات بگذرد. اگر راهی سفر شدید و هوس کردید تا علاوه بر گشت و گذار، از تفریحاتی مانند سورتمه سواری هم در مسافرتتان لذت ببرید، می‌‎توانید با مراجعه به وبسایت شب نسبت به رزرو ویلا و اقامتگاه اقدام نمایید.

1 پاسخ
  1. […] ( سورتمه در شهر های مختلف ایران […]

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب