بهترین پارک‌های مناسب کودکان در تهران | معرفی کامل به همراه آدرس

0

روزهای خوش گذشته را یادتان هست؟ همان زمانی که خبری از بازی‌های کامپیوتری و اینترنت نبود و بچه‌ها به جای نشستن در خانه، یا مشغول فوتبال با توپ چهل تکه بودند و یا در گوشه‌ای لی‌لی بازی می‌کردند. امروز اما همه چیز فرق کرده و آپارتمان نشینی و تکنولوژی، دست به دست هم داده‌اند تا بچه‌ها به جای تحرک و فعالیت فیزیکی از بازی‌های کامپیوتری لذت ببرند.

با این حال پیشرفت تکنولوژی چندان هم بد نیست چرا که به نسبت گذشته پارک‌ها و تفریحات فیزیکی متنوع دیگری هم برای کودکان ایجاد شده‌ است. اینبار این مسئولیت مهم به گردن والدین افتاده است که کودکان را با تفریحات جدید آشنا کنند و فرصت دوباره‌ای برای تخلیه هیجان و شادی به فرزندانشان ببخشند. در ادامه برخی از بهترین پارک های تهران برای کودکان را به شما معرفی می‌کنیم.

برای مشاهده و اجاره روزانه خانه در تهران کلیک کنید

پارک های مناسب کودکان در شمال تهران

پیدا کردن پارک مناسب کودکان در تهران به ویژه در مناطق شمالی‌ چندان سخت و دشوار نیست. خوشبختانه ساکنان این محدوده از پایتخت می‌توانند در محله‌های مختلف، به پارک‌های متنوعی برای تفریح و تجربیات هیجان انگیز کودکانشان مراجعه کنند.

موزه تاریخ طبیعی دارآباد، آشنایی با طبیعت و حیات وحش

پارکهای مناسب کودکان در تهران

مکان هایی مثل موزه تاریخ طبیعی و حیات وحش دارآباد باعث می شوند که کودکان و نوجوانان با تنوع زیستی ایران و جهان آشنا شوند. این مجموعه که در محله دارآباد واقع شده است، در زمان های قدیم یکی از ساختمان‌ های پهلوی بوده و در سال ۱۳۷۲ به وسیله شهرداری تهران به موزه حیات وحش تبدیل شده است. در این موزه زیبا و شگفت انگیز نمونه ‌های زیستی بسیاری از ایران و جهان را در ۸ سالن جداگانه به نمایش گذاشته‌ اند.

حیوانات تاکسیدرمی شده‌ای که در این موزه وجود دارند از مناطقی مانند شمال، مرکز و جنوب ایران، آسیا، اروپا، آمریکای شمالی و آفریقا جمع آوری شده‌اند. در این موزه همچنین ۵ راسته از پستانداران مانند ۲۶ گونه از خرگوش‌ ها، جوندگان، گوشت‌ خواران، فردسمان و زوج سمان در معرض نمایش قرار دارند. علاوه بر این ۱۶۵ گونه از پرندگانی که در ایران زندگی می‌کنند در این موزه به نمایش گذاشته‌ شده‌‌اند. یکی از حیوانات موجود در این موزه که مورد توجه همگان قرار می‌گیرد ببر منقرض‌شده ایرانی است.

در موزه حیات وحش دارآباد امکانات تفریحی دیگری هم مانند هیومن پارک، رویا پارک، سینما ۶ بعدی، کارگاه تاکسیدرمی و کتابخانه نیز وجود دارد.

وب‌سایت: www.darabadmusume.ir

ساعت کاری: ۶ ماهه اول از ساعت هشت تا ۲۰؛ ساعت کار ۶ ماهه دوم از ساعت ۸ تا ۱۸

آدرس: میدان نیاوران، خیابان دارآباد، بعد از آجودانیه، خیابان موزه

شماره تلفن: ۹۶۰۲۷۰۱۱ – ۰۲۱

شهربازی فان تایم تجریش، هیجان و لذت

یکی از بهترین شهربازی‌های سرپوشیده پایتخت، مجموعه فان تایم ارگ تجریش است. همانطور که از نامش پیداست این شهربازی در مجتمع تجاری ارگ تجریش قرار دارد و شعبه دوم آن هم در پالادیوم در حال افتتاح است.

در شهربازی فان تایم بیش از ۱۱۵ دستگاه بازی و سرگرمی‌های متنوع برای کودکان فراهم شده است. شبیه‌ساز مسابقات فرمول یک، شبیه‌ساز ترن هوایی، شبیه‌ساز هواپیماهای جنگی، ماشین‌های کوبنده، فریزبی، کاروسل، چرخ‌وفلک، فوتبال دستی و … از جمله محبوب‌ترین بازی‌های این مجموعه به شمار می‌روند.

بد نیست که بدانید شهربازی فان تایم در کشور ترکیه نیز دو شعبه دارد و با امکانات تفریحی ایمن و استاندارد، لحظات شاد و به یادماندنی را برای خانواده‌ها و فرزندانشان فراهم می‌کند.

آدرس شهربازی فان تایم شعبه تجریش: میدان تجریش، خیابان سعد آباد (ملکی)، مجتمع تجاری ارگ تجریش، طبقه سوم، شهربازی فان تایم

شماره تماس شهربازی فان تایم شعبه تجریش: ۰۲۱۲۲۳۹۶۴۸۷

هیومن پارک، سفر به اعماق بدن!

اگردوست دارید کودکانتان را با ساز و کار بدن و اعضای آن آشنا کنید، حتما به هیومن پارک مجموعه دارآباد سر بزنید. این مجموعه اولین پارک علمی پزشکی کودکان در ایران و خاورمیانه است و یکی از بزرگ‌ ترین پارک های بدن انسان در آسیا به شمار می رود. در این پارک ماکت بزرگی از اندام‌ های داخلی و بیرونی بدن انسان ساخته شده است و کودکان، نوجوانان و حتی بزرگسالان با بدن انسان و اندام‌ های آن در ابعاد بزرگ آشنایی کامل پیدا می کنند. این human park قطعا یکی از بهترین پارک های تهران برای کودکان بوده و هست.

در این مجموعه سفر شما به بدن از گوش شروع می‌ شود! بعد از مغز، چشم، بینی، دهان، ریه، قلب، کلیه و معده رد می شوید و در آخر این گردش، به روده می‌رسید. در طول این سفر اسرارآمیز یک کارشناس حرفه‌ای هم همراه شماست و با شما از نکات مهم بدن صحبت می کند. علاوه بر آن تابلوهای گرافیکی بسیار جذاب، ویدئومپینگ و هولوگرام‌ های چند بعدی هم در طول این راه وجود دارند که اطلاعاتی مفیدی در اختیار شما می گذارند.

ساعت کاری: روزهای شنبه تا چهارشنبه از ۱۱ تا ۲۰ و روزهای پنجشنبه، جمعه و تعطیل از ۱۰ تا ۲۱

شماره تماس: ۲۴۵۵۷-۰۲۱

آدرس: میدان نیاوران، خیابان دارآباد، بعد از آجودانیه، خیابان موزه، انتهای خیابان موزه، موزه حیات وحش دارآباد

برای مشاهده و اجاره ویلا کلیک کنید

دهکده روشن شهربازی چمران، یک ورزش جانانه با کودکان

این شهربازی در مجموعه چمران (بولینگ عبدو) قرار دارد و از بزرگترین مجموعه ‌های تخصصی بازی‌ های حرکتی و مهارتی با رویکرد فناورانه به شمار می رود. با داشتن مساحتی به اندازه ۱۴۰۰ متر مربع و بیشتر از ۱۰ فضای جداگانه برای بازی مهارتی و حرکتی، محیطی تخصصی را برای تحرک و فعالیت‌های فیزیکی کودکان فراهم کرده است. دهکده روشن از قسمت های متفاوتی مانند كافه كودک، فوم پارک و غیره نیز تشکیل شده‌ است.

بازی های این پارک با توجه به سن و توانایی کودکان طراحی شده‌اند. برای مثال بازی هایی مثل عبور از موانع، بازی با توپ، استخر توپ، هزارتوی کودک و سرسره‌ های جذاب بخشی از تفریحات مناسب برای کودکان 4 تا 9 ساله هستند. بخش دیگری از این مجموعه که با نام «فوم پارک» معرفی می‌شود هم برای کودکان زیر ۴ سال طراحی شده است که مهارتهای دست ورزی و حرکتی آنها را تقویت می‌کند. صخره‌ نوردی یکی دیگر از بخش‌ های مهیج شهربازی چمران بوده که  مطابق با استانداردهای تخصصی و فدراسیون رسمی صخره‌ نوردی احداث شده است و بیشتر طرفدارانش، نوجوانان هستند.

از دیگر بازی‌ های مهیج در این دهکده میتوان به بخش ادونچر یا ماجراجویی اشاره کنیم. در این بازی شخص ماجراجو چالش‌ های زیادی را از سر می‌ گذراند، از موانع زیادی عبور می‌کند و با طناب خود را به ارتفاعات بالاتر می‌رساند. البته که به جز بازی های هیجان انگیز، امکانات دیگری هم مانند سالن بولینگ، سینما، فودکورت و… در این مجموعه وجود دارد و خانواده ها می‌توانند یک روز شگفت انگیز را در این پارک با فرزندان خود سپری کنند.

ساعت کاری: از ساعت ۱۵ تا ۲۳:۳۰ (صبح‌ها ویژه مدارس است)؛ پنجشنبه، جمعه و ایام تعطیل از ساعت ۱۰:۳۰ تا ۲۳:۳۰

شماره تلفن: ۲۲۲۰۶۹۶۰- ۰۲۱

آدرس: خیابان شریعتی، بالاتر از پل صدر، روبه‌روی مترو شهید صدر، مجموعه فرهنگی ورزشی شهید چمران

رصدخانه زعفرانیه، تماشای زیباترین ستارگان

رصدخانه زعفرانیه اولین مرکز آموزش نجوم برای کودکان و نوجوانان کشور است که زیرنظر کانون پرورشی فکری اداره می‌ شود. رصدخانه زعفرانیه از زمان تاسیس (سال 1367) تا به امروز فعالیت‌ های زیادی داشته و علاقه‌ مندان فراوانی را هم به خود جذب کرده‌ است. از اقدامات این مرکز می‌توان به نخستین آسمان نمای ساخته‌شده در ایران، اولین تلسکوپ تولید ایران، نشر نخستین تقویم نجومی، نخستین نمایشگاه عکس‌های نجومی، برگزاری روز نجوم و برگزاری روز فضا اشاره نمود. این مکان یکی از مجهزترین رصدخانه‌ های کشور است و امکانات اپتیکی مناسبی برای رصد کهکشان ‌ها دارد.

ساعت کاری: از ساعت هشت تا ۱۶

آدرس: خیابان ولی عصر، خیابان سرلشکر فلاحی، بوستان زعفرانیه

پارک دکتر لند، بهترین پارک تهران برای کودکان و پزشکان کوچک!

اگر کودکانتان از مراجعه به دکتر و بیمارستان می‌ترسند، بهتر است که آنها را ساعاتی در پارک دکتر لند مهمان کنید و به این ترتیب آنها را با این مشاغل جذاب آشتی دهید. پارک دکتر لند محیط مناسبی برای افزایش علاقه کودکان به مسائل پزشکی است و میتوان تا حد زیادی استرس و هیجان آنها را هنگام مراجعه به پزشک کاهش دهد.

این پارک که در دارآباد واقع شده، کودکان را با قسمت های مختلف بیمارستان آشنا خواهد کرد. در این مجموعه کودکان و نوجوانان با سن های ۴ تا ۱۴ سال این امکان را دارند که همراه خانواده و با پوشیدن لباس‌ های پزشکی از قسمت های شبیه‌ سازی شده بیمارستان بازدید کنند. بخش اورژانس، آزمایشگاه، رادیولوژی و سونوگرافی، اتاق عمل، بخش مراقبت‌ های ویژه، بخش اطفال و نوزادان، چشم‌ پزشکی و دندان‌ پزشکی از جمله بخش هایی هستند که کودکان در پارک دکترلند با آنها آشنا می شوند.

در این مجموعه کارشناسانی هم حضور دارند که به صورت علمی با کودکان  همراه می ‌شوند و در هر بخش اطلاعات علمی  را در اختیار آنها می گذارند. علاوه بر این، کارشناسان سازمان اورژانس این پارک هم اطلاعات پایه‌ ای اورژانس مثل تشخیص دادن بیمار اورژانس، تماس با اورژانس، انجام اقدام های اولیه اورژانسی و نحوه کار اورژانس را آموزش می‌ دهند! بد نیست که بدانید در پایان بازدید نیز به فرزندانتان گواهینامه پایان دوره داده می شود.

شماره تماس: ۲۴۵۵۷-۰۲۱

ساعت کاری: روزهای شنبه تا چهارشنبه از ۱۱ تا ۲۰ و روزهای پنجشنبه، جمعه و تعطیل از ۱۰ تا ۲۱

آدرس: میدان نیاوران، خیابان دارآباد، بعد از آجودانیه، خیابان موزه، انتهای خیابان موزه، موزه حیات وحش دارآباد

بخوانید از: جاهای دیدنی تهران

پارک ژوراسیک تهران؛ سفر به گذشته

بعید می‌دانیم که با کودکانتان راهی پارک ژوراسیک شوید و لحظات هیجان انگیزی را تجربه نکنید. پارک ژوراسیک با داشتن دایناسورهای متحرک و محیطی شبیه‌سازی شده از زندگی میلیون‌ها سال قبل، می‌تواند گزینه‌ای جذاب برای تفریح کودکان و خانواده‌ها باشد. این پارک مناسب کودکان در تهران و منطقه سعادت آباد واقع شده که میزبان ماجراجویی شما خواهد بود.

در این پارک علاوه بر دایناسورهای غول پیکر، اطلاعات آموزشی مفیدی مانند شیوه تغذیه آن‌ها نیز وجود دارد که حسابی بار علمی‌تان را بالا می‌برد. کارگاه سفال، فروشگاه اسباب‌بازی و سینما چهار بعدی از دیگر امکانات تفریحی این مجموعه هستند که می‌توانند خستگی یک روز گردش جانانه را از تن به در کنند.

آدرس پارک ژوراسیک: سعادت آباد، خیابان ایثارگران، خیابان قمصری

ساعت بازدید پارک ژوراسیک: ۱۰ صبح تا ۸ شب

تلفن پارک ژوراسیک: ۰۲۱۲۲۳۶۷۶۶۰

قیمت بلیط پارک ژوراسیک: ۷۵ هزار تومان

بلیط تمام فضاهای تفریحی و پارک های کودکان در تهران را می‌توانید از وبسایت ایران فان خریداری کنید.

پارک های مناسب کودکان در جنوب تهران

پارک های مناسب کودکان در جنوب تهران نکات متفاوت و جذابی را به کودکان آموزش می‌دهند! از آشنایی بچه‌ها با مفهوم بازیافت گرفته تا بازی‌های فکری و هیجان انگیز، همگی لحظاتی جالب و منحصربه‌فرد را برای تجربیات جدید کودکان در نظر گرفته‌اند. بعضی از بهترین پارکهای مناسب کودکان در جنوب تهران شامل موارد زیر می‌شوند:

پارک بازیافت؛ متفاوت‌ترین پارک مناسب کودکان در تهران

این بوستان از بزرگترین پارک‌ های جنوب تهران است  که در محله علی‌ آباد قرار گرفته‌ و به‌ منظور آشنایی هرچه بیشتر شهروندان و به‌ ویژه کودکان و نوجوانان با مفهوم بازیافت و نهادینه کردن این فرهنگ احداث شده است. در این پارک از مواد دور ریختنی و قابل بازیافت مثل لاستیک‌ ماشین، قوطی‌ های فلزی و پلاستیکی استفاده کرده اند و مجسمه‌ های حجمی، تندیس‌ های حیوانی، نیمکت، گلدان و … ساخته‌اند.

آدرس: بزرگراه آزادگان غرب، بلوار دستواره، خیابان باستانی پور

بخوانید از: چشم انداز بی نظیر در بام تهران

شهربازی سر پوشیده خورشید تهران، شادی و هیجان به توان دو

پارک تفریحی خورشید یکی از بهترین شهربازی‌ های سرپوشیده تهران است که در مرکز تجاری نجم یا همان هایپرسان قرار گرفته‌ و وسعتی به اندازه ۱۱۰۰ متر مربع دارد. در این مجموعه حدود ۵۰ دستگاه بازی مدرن و هیجان‌ انگیز از بازی ‌های کامپیوتری و واقعیت مجازی برای کودکان تعبیه شده است. غرفه گریم کودک، اتاق تولد و بازی‌های فکری، ورزشی و تفریحی مانند قلعه بازی، مزرعه، قطار، ماشین و موتور از دیگر امکانات تفریحی این شهربازی به حساب می‌آیند.

شماره تماس: ۳۵۰۶۴-۰۲۱

آدرس: خیابان فدائیان اسلام، مرکز تجاری نجم خاورمیانه (هایپرسان)

پارک های مناسب کودکان در مرکز تهران

هنوز به دنبال پارک مناسب کودکان در تهران می‌گردید و نتوانسته‌اید آنچه که باب میلتان است را پیدا کنید؟ ما به شما توصیه می‌کنیم که عجله نکنید و بررسی پارک‌ها و تفریحگاه‌های بعدی که برایتان جمع آوری کرده‌ایم را ادامه دهید! به شما قول می‌دهیم که حتما نتیجه دلخواهتان را در گزینه‌های پیش رو پیدا خواهید کرد!

باغ کتاب، گزینه‌ای ایده‌ال برای آشنایی کودکان با کتاب و کتابخوانی

برای خانواده‌هایی که دوست دارند فرزندانشان را با کتاب و کتابخوانی آشنا کنند، مجموعه باغ کتاب تهران یک انتخاب ایده‌ال است. در این مجموعه همه چیز برای تفریح و لذت بردن کودکان در هر سن و سالی وجود دارد. از کتاب‌های رنگارنگ و متنوع بگیرید تا محصولات فرهنگی، بازی‌های فکری و شخصیت‌های کارتونی که به صورت مجسمه در گوشه و کنار این ساختمان قرار گرفته‌اند.

این مجموعه از چهار بخش بهارستان، خیالستان، نگارستان و سروستان تشکیل شده است که در آن‌ها امکانات متعددی برای علاقه‌مندان وجود دارد. در قسمت بهارستان می‌توانید کتاب و هر محصول فرهنگی برای کودکان را پیدا کنید. در راهروی خیالستان ویدیوهای هنری و تصاویر انیمیشن برای علاقه‌مندان پخش می‌شود. بخش نگارستان مجموعه باغ کتاب از سالن سینما، تئاتر، سالن نمایش علمی و سه بعدی و کافه تشکیل شده است. و در نهایت در بخش سروستان که به بزرگسالان تعلق دارد، یک کتاب‌فروشی، کافه و فروشگاه محصولات فرهنگی دیده می‌شود.

علاوه بر تمام این بخش‌ها، در باغ کتاب تهران جذابیت‌های دیگری مانند بخش رباتیک، اتاق فرار، باغ علم کودک و باغ علم نوجوانان، شهربازی تعاملی، باشگاه زیست‌شناسی و فودکورت وجود دارد.

آدرس باغ کتاب: بزرگ‌راه حقانی، بعد از تقاطع بزرگ‌راه شهید مدرس، خروجی کتابخانه ملی

ساعت بازدید باغ کتاب: ۹ صبح تا ۱۰ شب

تلفن باغ کتاب: ۰۲۱۹۶۰۴۵۵۰۰

بخوانید از: معرفی بهترین رستوران های تهران

پارک آب و آتش، طبیعتی وسیع در دل شهر

همانطور که در مطلب بهترین پارک های تهران هم اشاره شد، پارک آب و آتش در سال ۱۳۸۸ با داشتن امکانات بی‌شماری مانند آمفی تئاتر، سینما، وسایل ورزشی، مسیر مناسب پیاده‌روی و پیست اسکیت در اراضی عباس آباد تهران افتتاح شد. این پارک علاوه بر امکانات منحصربه‌فرد، به دلیل آبنماهای متعدد و پوشش وسیع گل و گیاه به عنوان یکی از محبوب‌ترین و جذاب‌ترین تفریحات تهران برای پیاده‌روی و استراحت شناخته می‌شود. فراموش نکنید که فودکورت این مجموعه هم در بخش جنوبی پارک قرار گرفته و در آن رستوران‌های متنوعی از بازدیدکنندگان پذیرایی می‌کنند.

آدرس پارک آب و آتش: خیابان آفریقا، نرسیده به چهارراه جهان کودک، انتهای کوچه ژوبین

ساعت بازدید پارک آب و آتش: ۲۴ ساعته

تلفن پارک آب و آتش: ۰۲۱۸۸۱۹۴۵۷۴

سرزمین فکر بازیا، خلاقانه‌ترین پارک مناسب کودکان در تهران

شهر بازی فکربازیا، یک پارک مناسب در تهران برای کودکان است که فضای خلاقانه‌ای دارد و برای کودکان سنین ۳ تا ۱۴ سال طراحی شده است. این مجموعه در باغ کتاب تهران واقع شده و از سال ۱۳۹۶ فعالیت می‌کند.

در فکر بازیا استعداد و توانایی کودکان در قالب بازی‌ های متنوع گروهی و فردی شناسایی و تقویت می‌ شود. این شهربازی ۵ بخش و ۲۶ اتاق بازی دارد که طبیعت‌بازیا، راز‌ازیا، تلاش بازیا، ساخت ‌بازیا و صدا‌ بازیا قسمت‌های متفاوتی از آن را تشکیل می‌دهند.

بد نیست که بدانید بخشی از بازی‌های این مجموعه در طبیعت برگزار می‌شود و به همین دلیل کودکان به طرز منحصربه فردی با آنچه که در فضای بیرونی اتفاق می‌افتد، آشنا خواهند شد. مزرعه ۴ فصل، مزرعه من، جورچین حیوانات، شن بازی و گذر بدن تعدادی از بازیهای فضای بیرونی این پارک به شمار میروند. در این مکان همچنین دو اتاق فرار و چند بازی‌ ماجراجویانه و معماگونه هم طراحی شده است که حسابی خلاقیت و کنجکاوی کودکان را بر می‌انگیزد.

شماره تلفن: ۸۸۶۵۷۱۷۷ و ۸۸۶۵۷۱۸۸-۰۲۱

آدرس: میدان ونک، اتوبان حقانی، کتابخانه ملی، باغ کتاب، ‏ورودی دو طبقه اول

تالار هنر، تماشای نمایش‌های عروسکی رنگارنگ

این تالار یکی از مراکز مهم هنری برای نمایش ‌های عروسکی کودک و نوجوانان به حساب می‌آید. تالار هنر از جمله فعال‌ترین مجموعه‌های فرهنگی کشور است که از سال ۱۳۴۰ کار خود را شروع کرده و تا امروز بیش از هزار نمایش سنتی و عروسکی را به پرده در آورده است. تالار هنر از دو قسمت همکف و بالکن و  یک سالن بزرگ با ظرفیت ۲۴۰ تماشاگر تشکیل شده است و در سالهای اخیر با اجرای نمایش‌ های عروسکی تماشایی، به یکی از مکان‌های بسیار جذاب برای کودکان تبدیل شده است.

شماره تلفن: ۸۸۸۴۷۲۷۲-۰۲۱

آدرس: میدان هفت تیر، خیابان مفتح جنوبی، جنب ورزشگاه شیرودی، خیابان ورزنده

بخوانید از: بهترین کافه های تهران

باغ علم کودک، یک تفریح علمی جذاب!

باغ کودک یک محیط علمی و تفریحی است که امکانات متعددی برای کودکان ۶ تا ۱۳ سال فراهم کرده است. این مجموعه از بخش هایی مانند اتاق راهنما، جعبه جادو، دانش و نمایش، سینما سه بعدی و ربات نقاش تشکیل شده و نکات جذابی را به کودکان می‌آموزد. راهنمایان آموزش دیده هم در این باغ به زبانهای مختلف توضیحات لازم را به کودکان ارائه می‌ دهند.

شماره تلفن: ۹۶۰۴۵۷۷۰-۰۲۱

ساعات بازدید: ۹ تا ۲۱

آدرس: میدان ونک، بزرگراه حقانی از سمت غرب به شرق، باغ کتاب

باغ رباتیک، متفاوت‌ترین پارک مناسب کودکان پیشرو

اگر کودک شما به تکنولوژی و دنیای هیجان ‌انگیز ربات ‌ها علاقه دارد؛ پس حتما باید از باغ رباتیک بازدید کوتاهی داشته باشید. باشگاه رباتیک باغ کتاب یکی از بزرگترین پارک‌های رباتیکی در ایران است که از سال ۱۳۹۶ در طبقه اول بلوک A باغ کتاب کار خود را شروع کرد. این مجموعه به کمک قهرمانان و متخصصان علم رباتیک، نکات جذابی را به کودکان و نوجوانان آموزش می‌دهد.

در باغ رباتیک همچنین فرزندان شما این امکان را دارند که با ربات‌های موزیکال، ربات‌های انسان‌ نما و ربات‌های فوتبالیست آشنا شوند و حتی کنترل آنها را به دست بگیرند! در کارگاه‌ های این باشگاه نیز آموزش ساخت ربات و برنامه نویسی رباتیک برقرار است و بچه‌ها حسابی با تکنولوژی روز آشنا می‌شوند.

ساعت کاری: شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۲۱ ؛ پنجشنبه و جمعه از ساعت ۹ تا ۲۲

شماره تلفن: ۹۶۰۴۵۷۱۶-۰۲۱

آدرس: میدان ونک، بزرگراه حقانی از سمت غرب به شرق، باغ کتاب

بخوانید از: بازدید از تاریخ در موزه های تهران

پارک های مناسب کودکان در غرب تهران

نوبت آن رسیده است که به سراغ غرب پایتخت برویم و بهترین پارک مناسب کودکان در تهران را در محله‌های این منطقه پیدا کنیم. بعضی از جذاب‌ترین و هیجان انگیزترین مراکز تفریحی کودکان در غرب تهران به شرح زیر هستند:

باغ وحش و پارک ارم، گشت و گذار در دومین پارک بزرگ ایران 

پارک ارم یکی از قدیمی‌ترین شهربازی‌های تهران است که مقصد هیجان انگیزی برای بسیاری از خانواده‌ها و فرزندانشان به حساب می‌آید. این مجموعه بزرگ‌ترین پارک تفریحی ایران شناخته می‌شود و با داشتن دریاچه، سه شهربازی و بزرگ‌ترین باغ وحش، یکی از جاذبه‌های گردشگری پایتخت به شمار می‌رود.

در حال حاضر پارک ارم حدود ۷۰ هکتار وسعت دارد و امکانات آن شامل یک دریاچه ۹ هکتاری با قابلیت قایقرانی و ماهیگیری، سه شهربازی با بیش از ۸۰ دستگاه بازی، بزرگ‌ترین باغ وحش پایتخت با بیش از ۱۱۰ گونه جانوری و شهربازی سرپوشیده قلعه جادویی با ۱۱۰ بازی و گیم می‌شود.

آدرس پارک ارم: کیلومتر ۵ اتوبان تهران- کرج، نرسیده به استادیوم آزادی، روبه‌روی نمایشهای هوایی

ساعات کاری شهربازی پارک ارم: روزهای هفته از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۲۲ و جمعه‌ها از ۱۶ تا ۲۲

وبسایت مجموعه پارک ارم: https://erampark.ir

آبشار تهران، تماشای تهران از ارتفاعات

آبشار تهران

این پارک با داشتن ۲۰۰ هکتار فضای باز، آب‌ و هوای مطبوع و طبیعتی منحصربه‌فرد، به عنوان یکی از بهترین پارک های کودکان در غرب تهران شناخته می‌شود. پارک آبشار چشم‌ انداز بسیار زیبایی به دریاچه چیتگر دارد و به شکل طبقه ای ساخته شده است. در هر طبقه، فضای سبز، شیر آب و آلاچیق هم تعبیه شده است تا نفسی تازه کنید و دوباره به مسیر ادامه دهید. آب آبشار هم بعد از جاری شدن به برکه‌ها و جویبارهای موجود در طبقات می‌ریزد و درختان اطراف را آبیاری می‌کند.

اغلب درختان پارک آبشار تهران شامل درختان گیلاس، نخل، گردو و بلوط می‌شوند. در این مجموعه همچنین باغ‌‌های گل و باغ‌‌های گیاهان دارویی هم وجود دارند که تماشایشان در روزهای زیبای بهار، جذاب و هیجان انگیز است. مسیر ۲۵ هزار متری کوهپیمایی، وسایل ورزش، زمین بازی کودکان، رستوران و کافه، بوفه، مسجد، سرویس بهداشتی، آلاچیق و پارکینگ از دیگر امکانات پارک آبشار تهران به شمار می روند که میتواند میزبان کودکان و فرزندان شما باشد.

آدرس: انتهای بزرگراه همت غرب، اتوبان شهید خرازی، خروجی آبشار تهران، پارک آبشار تهران

اوپارک، یک آبتنی هیجان انگیز!

اُپارک یکی از ایده‌ال‌ترین تفریحات تهران برای تجربه بازی‌های هیجان انگیز آبی است. این مجموعه براساس استانداردهای بین المللی طراحی شده است و در آن امکانات متنوعی برای یک روز جذاب و فراموش نشدنی وجود دارد. برخی از تفریحات این پارک آبی شامل رالی شیب، ابر شیب، ابیس، اُرنگ، اُپیچ، آکوالوپ، گردالوپ، گوگولیا، بومرنگ، جزیره الوپیا، استخر موج، چاله فضایی، رودخانه خروشان و جکوزی می‌شوند.

جالب است که بدانید دمای آب استخرها در اپارک، با فصول مختلف سال تنظیم می‌شوند و این استخر آبی در هر فصلی از سال پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود. در این مجموعه همچنین انواع خدمات حرفه‌ای مانند ماساژهای تایلندی، ریلکسی، پرفورمنس، فوت ماساژ، شمع داغ و شکلات ارائه می‌شود.

آدرس مجتمع تفریحی اُپارک: تهران، بزرگراه تهران-کرج، بعد از آزادگان، خروجی شهرک گلستان، انتهای خیابان شمیم

شماره تلفن مجتمع تفریحی اُپارک: ۴۹۲۶۴ ۰۲۱

سانس‌های اپارک تهران:

سانس‌های ویژه آقایان

روزهای یکشنبه و سه شنبه از ۹ صبح تا ۱۰ شب

روزهای چهارشنبه و پنجشنبه از ۵ بعد از ظهر تا ۱۲ شب

روزهای جمعه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۱ شب

سانس‌های ویژه بانوان:

روزهای شنبه و دوشنبه از ساعت ۹ صبح تا ۱۰ شب

روزهای چهارشنبه و پنجشنبه از ساعت ۸ صبح تا ۳:۳۰ بعد از ظهر

ژوپیتر و سرزمین عجایب؛ مدرن‌ترین شهربازی‌های سرپوشیده تهران برای کودکان

شهربازی ژوپیتر در طبقه دوم مجتمع کوروش مال قرار دارد و یکی از مدرن‌ترین شهربازی‌های پایتخت محسوب می‌شود. در این مجموعه ۱۱۰ دستگاه بازی و تفریحات متنوع دیگری مانند واقعیت مجازی، مینی بولینگ، ماشین‌های کوبنده یا ماشین برقی، هاکی روی میز، بت من و شبیه‌ساز مسابقات رالی تعبیه شده است که هر یک تجربه‌ای جذاب و فراموش نشدنی را برای کودکان فراهم می‌کنند. در مرکز خرید کوروش علاوه بر تفریح و بازی در شهربازی ژوپیتر می‌توان از دیگر امکانات آن مثل فروشگاه‌های مختلف، پردیس سینمایی کوروش، تراریوم، کافی‌شاپ و رستوران، فودکورت بام و پارکینگ نیز استفاده کرد.

ساعت کاری: همه‌روزه از ساعت ۱۱ تا ۲۳

شماره تماس: ۴۴۹۷۱۵۸۳-۰۲۱

آدرس: بزرگراه شهید ستاری شمال، بالاتر از خروجی شهید حکیم، نبش خیابان پیامبر مرکزی، مجتمع کوروش

ضمنا مجموعه تفریحی سرزمین عجایب تیراژه هم در همان نزدیکی یعنی در اشرفی اصفهانی واقع شده که از قدیمی ترین و شیک ترین شهربازی های سرپوشیده تهران و یک پارک مناسب کودکان محسوب می شود.

تهران، اشرفی اصفهانی، مجتمع تیراژه، سرزمین عجایب

کلام آخر، تفریحی جذاب در بهترین پارکهای تهران مناسب کودکان 

پیدا کردن پارک مناسب کودکان در تهران برای بسیاری از والدین چیزی شبیه به هفت خوان رستم است. ترافیک و شلوغ بودن شهر از یک طرف و علاقه کودکان به نشستن در خانه و لذت بردن از بازی‌های کامپیوتری از طرف دیگر، باعث شده است تا خیل عظیمی از پدر و مادرها حتی نام بسیاری از پارکهای مناسب کودکان در تهران را نشنیده باشند!

اما خبر خوب این است که در این شهر دردندشت هم امکانات تفریحی متعددی برای کودکان وجود دارد و می‌توان به راحتی در محله‌های مختلفش، پارکهای هیجان انگیزی برای لحظاتی پرشور و نشاط  پیدا کرد. اگر ساکن تهران هستید که هیچ، اما اگر تصمیم دارید تا به پایتخت سفر کنید و چند روزی با تفریحات آن خوش بگذرانید، به شما توصیه می‌کنیم که از سایت شب و اقامتگاه‌ها و بوم گردی های آن هم دیدن نمایید. خوشبختانه در تهران خانه‌ها و سوئیت‌های کوچک و بزرگی وجود دارند که به گرمی میزبان مسافران خواهند بود. می‌توانید برای اجاره روزانه خانه در تهران از سایت شب کمک بگیرید.

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب