روستاهای دیدنی تهران 1

0

خیلی ها تهران رو با شلوغی و ترافیک و دود و دمش میشناسن. درسته که امروز پایتخت کشورمون به یکی از شهرهای متراکم و پر از ماشین تبدیل شده اما اطراف همین شهر شلوغ، کلی روستای بکر و آروم و خوش آب و هوا وجود داره. روستاهایی که دیدن هرکدومشون مثل یه مسافرت هیجان انگیز و لذت بخشه.
اگه موافقین امروز سراغ 5 تا از دیدنی ترین روستاهای اطراف تهران بریم و چند ساعتی دور از هیاهوی شهر بمونیم.

آهار

یکی از روستاهای دیدنی و بکر شرق تهران آهاره. روستایی آروم، پر از درخت و با مسیر پیاده روی که حواستون رو از خستگی ها و شلوغی های شهر دور میکنه.

توی روستا 2 رودخونه نسبتآ بزرگ وجود داره. رودخونه های ” شکرآب” و ” پیش کنک” که هر کدوم طبیعت زیبایی رو در اطرافشون بوجود آوردن.این رودخونه ها در نهایت به هم میپیوندن و به رودخونه جاجرود میریزند.
یکی از ویژگی های طبیعت آهار،وجود گیاهان دارویی و درخت های متنوع میوه است. تا جایی که توی فصل تابستون تمام باغ ها و درختهای روستا با میوه های رنگارنگ پر میشه. در مسیر پیاده روی میتونین به “شکراب” و ” ده تنگه”، 2 روستای بکر دیگه هم سر بزنین و حسابی کیف کنین.
روستا در مسیر جاده اوشان قرار داره و از تهران حدود 1 ساعت و نیم راهه. اگه خواستین اینجا بیاین کفش مناسب پیاده روی و آب آشامیدنی همراهتون باشه.

افجه

افجه یکی از روستاهای کوهستانی و پر دار و درخت لواسانه. از اونجایی که توی ارتفاعات قرار داره، معمولآ خیلی از کوهنوردان این روستارو برای پیاده روی و استراحت انتخاب میکنند. ضمن اینکه چند قله مرتفع هم در اطراف وجود داره و حسابی برای اونایی که کوهنوردی دوست دارن، جذابه.
میتونین توی افجه کلی باغ گیلاس پیدا کنین.مزرعه های کوچیک گندم و جو هم در نزدیکی روستا قرار دارن. در قسمت بالایی ارتفاعات افجه دشتی وجود داره که به اسم “دشت هویج” شناخته میشه.همونطور که از اسمش مشخصه توی این دشت هویج کاشته میشده اما در حال حاضر به جز هویج انواع محصولات کشاورزی در این محل به کشت میرسه.

به جز طبیعت بکر و زیباش، افجه چند مکان تاریخی هم داره. مثلآ یکی از اونها حمام تاریخی روستاست. حمامی که قدمتش به زمان صفویان برمیگرده و چندین بار هم بازسازی شده. قبلآ از 2 بخش خزینه و نمره تشکیل شده بوده اما در حال حاضر فقط قسمت نمره اش برقراره!
اگه دوست دارین از آب و هوای بینظیر، طبیعت بکر و یک گشت و گذار ایده آل استفاده کنین، افجه رو از دست ندین!

امامه

آرامش، سکوت،نسیم خنک و طبیعتی بینظیر، همگی از ویژگی های روستای دیدنی امامه هستن. این روستای کوچک در منطقه رودبار قصران و قبل از فشم قرار گرفته. از دو آبادیِ امامه بالا و امامه پایین تشکیل شده و آب و هوایی کوهستانی و سرد داره.
امامه پایین بافت تاریخی‌تری نسبت به امامه بالا داره. خیلی از خونه ها توی امامه پایین حالت قدیمی خودشون رو حفظ کردن و هنوز سقفهاشون چوبیه. اما خونه ها و مغازه‌های امامه بالا جدیدترن و بافت مدرن تری دارن.

چون امامه هواش حسابی خنکه و از پاییز آب و هواش زمستونی میشه،بهترین فصل بازدیدش تابستونه.توی زمستون تمام تپه ها و کوههای اطراف با برف سفیدپوش میشن و اگه خیلی برف بازی دوست دارین زمستونای امامه جای خوبی برای شماست.
راستی 2 تا امامزاده هم توی روستا وجود داره. امامزاده نور که در جاده امامه پایین ساخته شده و منظره بینظیری رو به کوهها داره و دومی امامزاده شاه حسین که در امامه بالاست.

وردیج

وردیج یکی از بزرگترین روستاهای غرب تهران شناخته میشه. روستایی کوهستانی با جاده ای پر پیچ و خم و البته درختهای سیب و شاتوت و خرمالو !
بخش زیادی از مردم وردیج از روستا مهاجرت کرده ن و قسمتی از این منطقه رو خونه ها و ویلاهای جدید تشکیل میدن. آب‌وهوای روستا توی بهار و تابستون خنک و مطبوعه و در 6 ماه دوم سال حسابی سرد و خشک میشه. تا جایی که بعضی اهالی روستا به نقاط گرمتر نقل مکان میکنند.
در قسمت شمالی وردیج، روستای دیدنی دیگه ای هم وجود داره که به اسم ” واریش ” شناخته میشه و معمولآ افرادی که به اینجا میان سری هم به این روستا میزنن.

اما یکی از دلایل شهرت این روستا وجود صورتها و قیافه هاییه که در دامنه کوههای اطراف دیده میشه. این دامنه کوه به اسم ” ارواح سنگی” نام گذاری شده و در جاده ای که از روستا میگذره قرار گرفته.
سنگ های این منطقه به صورت کاملا طبیعی به شکل و قیافه یک موجود زنده به چشم میان.با نگاه کردن به اونها تصویری از حیوانات یا صورت انسان در ذهن تداعی میشه و به همین دلیل این محدوده پاتوق اصلی گردشگراست.

خور

روستای خور در 17 کیلومتری جاده کرج- چالوس قرار گرفته. منطقه ای ییلاقی با کوچه باغ های بکر و دیدنی و مردمی مهمون نواز و شیرین سخن! واژه خور مخفف کلمه خورشیده. برخی از اهالی قدیم روستا دلیل نامگذاری اینجارو به این موضوع نسبت میدن که روستا به توصیف مردم گذشته، ارزشی برابر با جایگاه خورشید داشته.

در نزدیکی روستا آبشار معروف خور از کوههای بلند سرازیر میشه.
آبشاری پرطرفدار که در طول سال، جلوه های مختلفی به خودش میگیره، توی زمستونها یخ میزنه و منظره بینظیری رو بوجود میاره.روستا هم در این موقع سال با برف سفید پوش میشه.ارتفاعات از برف لبریز میشن و پیست اسکی خور به یکی از پرطرفدار ترین مکان ها برای اسکی بازها تبدیل میشه.

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب