0 تا 100 معرفی پارک جمشیدیه تهران

0

شما را نمی‌دانم ولی یکی از اردوهای محبوب مدرسه ما، سر زدن به پارک جمشیدیه تهران بود. گرچه این پارک فاصله زیادی تا مدرسه‌ داشت و راننده‌های سرویس را مجبور میکرد که از خیابان‌ها و بزرگراه‌های مختلفی بگذرند، اما وقتی پایمان را در پارک می‌گذاشتیم، انگار وارد دنیای جدیدی می‌شدیم که ربطی به زندگی شهری و خیابان‌های شلوغ پایتخت نداشت!

پارک جمشیدیه و طبیعت بکر و منحصر به فردش مثل پناهگاهی بود که چند ساعتی ما را از اتفاقات شلوغ روزمره دور می‌کرد. بد نیست که شما هم امروز چند ساعتی بیخیال کار و دغدغه‌هایتان شوید و با ما سری به این پارک متفاوت و دیدنی تهران بزنید.

معرفی پارک جمشیدیه تهران

پارک جمشیدیه تهران یا بوستان جمشیدیه یکی از پارک‌های معروف تهران است که در ناحیه ۴ و منطقه ۱ شهرداری تهران قرار گرفته. این پارک در شمال خیابان نیاوران واقع شده و از شمال به کلکچال، از جنوب به باغ‌های دولو، از شرق با خیابان جمشیدیه و از غرب به جاده کلکچال منتهی می‌شود. بسیاری این پارک را با نام «پارک سنگی جمشیدیه» هم معرفی می‌کنند و آن را یکی از قدیمی‌ترین و متفاوت‌ترین پارک‌های تهران می‌دانند. مساحت پارک جمشیدیه چیزی حدود ۱۰ هکتار است و بدون اغراق پیاده‌روی در تمام فضای آن بیشتر از یکی دو روز طول می‌کشد.

آدرس پارک جمشیدیه تهران

آدرس بوستان جمشیدیه تهران: تهران، انتهای خیابان شهید باهنر (نیاوران)، انتهای خیابان فیضیه و امیدوار

برای مشاهده و اجاره روزانه خانه در تهران کلیک کنید

تاریخچه پارک جمشیدیه تهران

بوستانی که امروز به آن «پارک جمشیدیه» می‌گویند، در واقع متعلق به فردی به نام «جمشید دولو قاجار» بوده است. املاک زیادی در تهران به نام طایفه دولو، از مشهورترین خانواده‌های وابسته به قاجار، سند خورده بود. در شناسنامه تاریخی پارک جمشیدیه نیز نام جمشید دولو قاجار به‌عنوان مالک زمین این بوستان ثبت شده است، مالکی که ملک ۶۹ هزار مترمربعی خود را به فرح پهلوی بخشید.

در ابتدا قرار بود بنای یک سرای سالمندان در این ملک طرح‌ریزی شود؛ اما این تصمیم هرگز به اجرا در نیامد و به سود احداث پارک عمومی و استفاده همگانی از صحنه کنار رفت. در سال ۱۳۵۶، این منطقه شمایل یک پارک عمومی را پیدا کرد و به یکی از جاذبه‌های گردشگری و جاهای دیدنی تهران تبدیل شد.

بوستان جمشیدیه از بدو تأسیس، دو بار بازسازی شده است. در سال ۱۳۷۴، ‌۱۶ هکتار به وسعت آن افزوده شد که قسمت الحاقی به پاس ۳۰ سال رنج شاعر نامدار در سرایش شاهنامه، به نام «فردوسی» مزین شد؛ بوستان سنگی فردوسی با ابتکاراتی که برای احداث آن به کار رفته، از نظر جذب توریست با پارک اصلی در رقابت است.

بد نیست که بدانید با وجود تغییرات متعدد، آنچه امروز به‌ عنوان بوستان جمشیدیه وجود دارد حاصل تلاش‌ها و هنر «کامران طباطبایی دیبا» است که بناهای زیبا و ماندگاری همچون موزه هنرهای معاصر تهران، فرهنگسرای نیاوران و فرهنگسرای دانشجو، پارک شفق و… را در کارنامه خود دارد.

بخوانید از: جاهای دیدنی تهران

بخش‌های مختلف پارک جمشیدیه تهران

مثل هر پارک دیگری پارک جمشیدیه تهران هم از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است. بعضی از محبوب‌ترین قسمت‌های این بوستان به شرح زیر هستند:

دریاچه پارک جمشیدیه

پارک جمشیدیه تهران

شاید معروف‌ترین و دیدنی‌ترین بخش پارک جمشیدیه تهران، دریاچه آن باشد که بسیاری برای دیدن آن و گرفتن عکس در نزدیکی‌اش، مسیر پیاده‌روی مرتفعی را طی می‌کنند. دیدن بازی ماهی‌ها و مرغابی های بازیگوش در این برکه می‌تواند ساعت‌ها نگاه گردشگران را مجذوب خود کند.

نگارستان و آمفی تئاتر پارک جمشیدیه

این بوستان برای فرهنگ‌دوستان نیز فرصتی مهیا کرده است تا از نگارستان و آمفی‌تئاتر آن استفاده نمایند و در طبیعتی بکر و آب و هوایی مطبوع به فعالیت‌های فرهنگی هم مشغول شوند. در این آمفی‌تئاتر انواع نمایش‌های عروسکی، کمدی، درام، اجتماعی و غیره اجرا می‌شود و علاقمندان به این هنر می‌توانند با اطلاع از اخبار این اجراها، به این مرکز فرهنگی مراجعه کنند.

بوستان سنگی جمشیدیه

یکی دیگر از ویژگی های پارک جمشیدیه که آن را به پارک‌های دیگر متمایز می‌کند، مجسمه‌های سنگی هستند که هر کدام با طراحی خاص و منحصر به فرد به چشم می‌آیند. جالب است که بدانید این مجسمه‌ها از تخته‌سنگ‌های موجود در خود پارک ایجاد شده‌اند. برای دیدن آن‌ها باید چشمان خود را ببندید و شبیه‌ترین حیوانی را که به ذهنتان می‌رسد در این تخته‌سنگ‌ها ببینید. این باغ وحش صخره‌ای به قدری جذاب است که گردشگران برای دیدن حیوانات و لذت بردن از گشت و گذار آن‌ها مسیر نستبا طولانی را طی می‌کنند تا به آن برسند.

نمایشگاه‌های موقت پارک جمشیدیه تهران

اگر خوش‌شانس باشید، می‌توانید در کنار استفاده از محیط و فضای سبز این بوستان از نمایشگاه‌های موقتی که در موقعیت‌های مختلف سال در آن برگزار می‌شود، دیدن کنید. در این نمایشگاه‌ها می‌توانید از دیدن صنایع دستی هنرمندان لذت ببرید و با خرید از آن‌ها، یک یادگاری ارزشمند برای خود تهیه کنید.

جهت مشاهده و اجاره ویلا کلیک کنید

خدمات و امکانات پارک جمشیدیه

پارک جمشیدیه تهران به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی تهران وسعت زیاد و امکانات مختلفی دارد، پس می‌توانید در بخش‌های مختلف این پارک تفریحات متفاوتی را تجربه کنید. در ادامه به شما می‌گوییم که وقتی قدم در پارک گذاشتید چه تفریحاتی انتظارتان را می‌کشد و امکانات پارک جمشیدیه تهران دقیقا در چه چیزهایی خلاصه می‌شود:

رستوران و کافی شاپ های جمشیدیه

اگر مایل و مشتاق به پیاده وری بیشتر و بالا رفتن از پله های این پارک هستید، می‌توانید از فضای رستوران‌های متعدد و کافی شاپ‌های این بوستان بهره‌مند شوید. بوستان جمشیدیه تهران دارای سه رستوران با نام‌های کردستان، زاگرس و جمشیدیه است. با گردش در این پارک علاوه بر لذت بردن از طبیعت می‌توانید از غذاهای خوشمزه و دلچسب رستوران‌های این مجموعه هم لذت ببرید.

بخشی دیگر از امکانات پارک جمشیدیه شامل آلاچیق و نیمکت، فضای سبز و گل‌کاری‌شده، سرویس بهداشتی، آبخوری و غرفه‌های فروش خوراکی و غذا می‌شوند.

پوشش گیاهی پارک جمشیدیه

در پارک جمشیدیه تهران تا چشم کار می‌کند درختان متنوع و گونه‌های گیاهی دیده می‌شوند. درختان این بوستان شامل نارون، سرو، چنار، افرای سیاه، زبان گنجشک و درختان میوه مانند گلابی، زردآلو و سیب‌ هستند. علاوه‌ بر گونه‌های گیاهی متنوع، پارک جمشیدیه تهران زیستگاه گونه‌های جانوری گوناگون است که شامل بیش از ۶۰ نوع پرنده می‌شوند.

آدرس و مسیر دسترسی به پارک جمشیدیه

دسترسی به پارک جمشیدیه از طریق راه‌های مختلفی امکان پذیر است که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم:

دسترسی به پارک جمشیدیه با مترو

اگر قصد دارید برای رفتن به پارک جمشیدیه با مترو برنامه‌ریزی کنید، ابتدا باید سوار خط یک مترو تهران شده و در ایستگاه میدان تجریش پیاده شوید. سپس فاصله مترو تجریش تا پارک جمشیدیه را با تاکسی‌های میدان قدس یا تاکسی‌های خیابان باهنر و نیاوران طی کنید که حدودا ۲۰ دقیقه طول می‌کشد.

دسترسی به پارک جمشیدیه با اتوبوس

اگر قرار است برای مسیر رفتن به پارک جمشیدیه از اتوبوس‌های تندررو (BRT) استفاده کنید، باید سوار اتوبوس‌های خط راه‌آهن- تجریش شده و در ایستگاه میدان تجریش پیاده شوید. سپس از تجریش تا پارک جمشیدیه تهران را سوار تاکسی‌های میدان قدس یا تاکسی‌های نیاوران شوید. فاصله تجریش تا جمشیدیه حدودا ۶ کیلومتر است که با تاکسی ۲۰ دقیقه زمان می‌برد.

اگر قرار است سوار اتوبوس معمولی شوید، باید سوار خط تجریش- جماران شده و در ایستگاه مدرسه یادگار پیاده شوید. از اینجا به‌بعد هم می‌توانید تا پارک پیاده بروید و هم سوار تاکسی شوید. البته باید توجه داشته باشید که مسیر پیاده‌روی تا جمشیدیه سربالایی و طولانی است.

دسترسی به پارک جمشیدیه با تاکسی

برای رفتن به پارک جمشیدیه تهران با تاکسی، از هرکجای شهر که هستید، سوار تاکسی‌های مسیر میدان قدس شوید و از آن‌جا مابقی مسیر تا جمشیدیه را طی کنید. البته تاکسی‌های آنلاین می‌توانند گزینه راحت‌تری برای شما باشند.

دسترسی به پارک جمشیدیه با ماشین شخصی

اگر هم تصمیم گرفته‌اید برای بازدید از بوستان جمشیدیه از ماشین شخصی استفاده کنید، می‌توانید از لوکیشن جمشیدیه روی گوگل مپ استفاده کنید و خود را از هرجای این شهر به این پارک برسانید.

بخوانید از: تفریحات تهران

بهترین زمان بازدید از پارک جمشیدیه تهران

این بوستان در هر فصلی زیبایی خودش را دارد؛ اما فرصت دیدن آن را در دو فصل پاییز و بهار از دست ندهید. سرسبزی و طراوت درختان سر به فلک کشیده در بهار هوش از سر هر بیننده‌ای می‌برد و رنگارنگی پاییز تصویری به‌یادماندنی را از این بوستان در ذهن‌تان به‌جای خواهد گذاشت. ممکن است جزو آن دسته از افرادی باشید که عاشق سفیدی و درخشش دانه‌های برف هستند و زمستان برای‌شان سراسر لذت و آرامش است. به‌ هر حال، شما می‌توانید در تمام فصول سال، از پایتخت دودگرفته به پارک جمشیدیه پناه ببرید و ساعاتی را غرق در خوشی و آرامش شوید.

فراموش نکنید که ساعت بازدید از بوستان جمشیدیه در تمام فصول سال از ۶ صبح تا ۱۲ شب است.

تفریحات پارک جمشیدیه

با ورود به فضای بوستان جمشیدیه هجوم هوای خنک و پاکیزه را به درون ریه‌های خود احساس می‌کنیم. اینجا دیگر از دود و ماشین خبری نیست. تا چشم کار می‌کند، درخت است و گل. نغمه پرندگان با صدای شرشر آب درهم آمیخته‌اند و سمفونی دل پذیری را به وجود آورده‌اند. قرارگیری کوه، رودخانه و آبشار در فضایی جنگلی مجموعه زیبایی را به وجود آورده است؛ به‌طوری که کوهنوردان بسیاری از این مسیر برای صعود به کلکچال استفاده کنند. وجود پله‌ها و عبور از کفپوش‌های ناهموار سنگی که تداعی‌کننده جاده‌های جنگلی است، تجربه‌ای دلچسب و فراموش‌نشدنی را رقم می‌‌‌زند.

پیک‌نیک در پارک جمشیدیه تهران

پیک‌نیک ساده‌ترین تفریحی است که می‌توانید در پارک جمشیدیه تهران داشته باشید. کافی است با خودتان زیرانداز و یک سری خوراکی ببرید و از زیبایی‌هایی که این پارک برای شما به‌نمایش می‌گذارد لذت ببرید. اگر احیاناً فراموش کردید خوراکی ببرید اصلاً نگران نباشید در بخش‌هایی از پارک جمشیدیه تهران فروشگاه‌های مختلفی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها انواع نوشیدنی و خوراکی‌های مختلف را بخرید.

کوه‌نوردی در پارک جمشیدیه تهران

کوه‌نوردی یکی از مهم‌ترین تفریحات پارک جمشیدیه به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی تهران است. همه کسانی که می‌خواهند به توچال و ارتفاعات شمالی تهران بروند در بوستان جمشیدیه باهم قرار می‌گذارند. نزدیک به تندیس شاعر بزرگ و بلندآوازه ایران یعنی فردوسی، تابلویی نصب شده که مانند راهنمایی برای رفتن به مسیر کوه‌نوردی کلک‌چال عمل می‌کند. در این مسیر اول به رودخانه‌ای می‌رسید که آن را با فنس از پارک جدا کرده‌اند. اگر کمی جلوتر بروید فنس‌ها یک جایی تمام می‌شوند و شما می‌توانید به رودخانه نزدیک شوید.

باغ فردوسی؛ باغ گیاه‌شناسی و گل‌کاری‌شده جمشیدیه

همانطور که گفتیم در دهه هفتاد، بخشی به اندازه ۱۶ هکتار به این پارک افزوده شد که به پاس خدمات فردوسی، شاعر بزرگ حماسه‌سرای ایرانی، به نام ایشان نام‌گذاری گشت. پارک فردوسی عضوی جدانشدنی از پارک جمشیدیه است و دیگر کمتر کسی آن را مجموعه‌ای جدا می‌داند. بیش از ۶۳۱۷ متر مربع از این پارک جهت گل‌کاری و باغ گیاه‌شناسی اختصاص داده شده است و ترکیب دو عنصر سنگ و گیاه جلوه‌ای متفاوت به آن بخشیده است. به همین خاطر یکی از پربازدیدترین بخش‌های پارک جمشیدیه است.

پیاده‌روی در پارک جمشیدیه تهران

پارک جمشیدیه تهران با وسعتی که دارد یکی از بهترین انتخاب‌ها برای پیاده‌روی است. پس کفش مناسب بپوشید و برای یک پیاده‌روی جانانه در میان زیبایی‌های گذرگاه‌های پارک که توسط درختان سرو و نارون احاطه شده است، آماده شوید.

پیشنهاد می‌کنیم در حین پیاده‌روی در پارک جمشیدیه تهران، چند دقیقه‌ای را با چشمان بسته قدم بزنید تا صدای بادی را که لابه‌لای برگ‌های نارون می‌پیچد و پرندگانی که باهم صحبت می‌کنند، بشنوید. صدایی زیباتر از این نمی‌توانید در دل تهران پیدا کنید.

بخوانید از: بهترین کافه های تهران

عکاسی در بوستان جمشیدیه تهران

یکی از زیباترین فصل‌ها برای عکاسی در پارک جمشیدیه تهران، فصل پاییز است یعنی درست وقتی که درختان با ناز و غمزه‌ای فراوان برگ‌های هزاررنگ خود را در به دست باد می‌سپارند و باد نیز آن‌ها را در هر جای پارک پراکنده می‌کند تا به این ترتیب سنگ‌فرشی رنگین روی زمین شکل گیرد.

پرنده‌نگری

یکی از جالب‌ترین تفریحات پارک جمشیدیه تهران که کمتر کسی به آن توجه می‌کند و تنها شیفتگان خاص خود را دارد، پرنده‌نگری است. در این بوستان بزرگ و زیبا بیش از ۶۰ گونه پرنده شناسایی شده است که می‌توانید با دوربین آن‌ها را ببینید و از هیاهوی کودکانه زندگی آن‌ها روی درختان لذت ببرید. اگر از جست‌وخیز پرندگان و بازی آن‌ها لذت می‌برید، بهتر است یک دوربین چشمی با خود ببرید.

رویدادهای خاصی که در پارک جمشیدیه برگزار می‌شوند

یکی از اتفاقات جالب توجهی که در این بوستان می‌افتد، برگزاری نمایشگاه‌های مختلف است که معمولا به مناسبت‌های مختلفی مانند عید نوروز، یلدا و …. برپا می‌شوند. این نمایشگاه‌های فصلی و روباز بیشتر در حوزه صنایع دستی و هنری هستند و فرهنگ بخش‌های مختلف ایران را به علاقمندان نشان می‌دهند. از همین رو، عده بسیاری به دنبال برگزاری این نمایشگاه‌ها به پارک جمشیدیه می‌آیند.

چه تفاوت‌هایی بین پارک جمشیدیه و دیگر پارک‌های تهران وجود دارد؟

بوستان جمشیدیه تنها پارک تهران است که چشمه آب طبیعی دارد. این پارک به دلیل واقع شدن در منطقه کوهستانی و نزدیکی به کوه‌ها، از وجود یک چشمه آب معدنی و طبیعی برخوردار شده است. اگر دوست دارید در کنار یک چشمه پر آب و گوارار پیک نیک کنید، چشمه پارک جمشیدیه را در لیست تفریحات آخر هفته خود قرار دهید. این چشمه در قسمت انتهایی پارک جمشیدیه و ابتدای مسیر کوهنوردی قله کلکچال واقع شده است.

آیا امکانات برای کودکان در پارک جمشیدیه وجود دارد؟

خوشبختانه در گوشه و کنار پارک جمشیدیه زمین‌های بازی متعددی در نظر گرفته شده است تا کودکان و نوجوانان بتوانند ساعاتی را به تفریح و خوشگذرانی در این بوستان مشغول شوند. در بخش‌های نسبتا صاف و هموار این پارک امکاناتی برای اسکیت سواری، دوچرخه سواری و پیاده‌روی وجود دارد و خانواده‌ها می‌توانند همراه با فرزندانشان از آنها برای تفریح و ورزشی کوتاه استفاده نمایند.

بخوانید از: بهترین پارکهای تهران برای کودکان

نکات مهم برای بازدید از پارک جمشیدیه تهران

هنگام بازدید و سر زدن به پارک جمشیدیه تهران، این نکات مهم را در نظر بگیرید:

  • باتوجه‌ به قدمت پارک جمشیدیه تهران، بعید نیست که بعضی از قسمت‌های آن مانند گذرگاه‌‌ها کمی ناهموار شده باشند پس موقع راه رفتن کمی دقت کنید.
  • این پارک در ارتفاعات شمال تهران قرار گرفته و بنابراین طبیعی است که بعضی از بخش‌های آن پله داشته باشد؛ پس این بخش‌ها برای معلولان و افراد کم‌توان مناسب نیست.
  • فراموش نکنید که در فصل زمستان این منطقه به‌دلیل نزدیکی به کوه، سردتر از دیگر نقاط ایران است؛ پس اگر در فصل زمستان به پارک جمشیدیه تهران می‌روید لباس مناسب همراه خود داشته باشید.
  • طراحان و مهندسان این مجموعه، اصرار زیادی بر حفظ طبیعت داشتند، شما نیز در تلاش باشید تا هنگام بازدید از این پارک به طبیعت احترام بگذارید و سعی کنید آسیبی به آن وارد نشود تا مردم در آینده نیز از آن بهره ببرند.
  • از آنجایی که معمولا آخر هفته‌ها خیلی شلوغ است، بهتر است وسط هفته به پارک جمشیدیه بروید و اگر در روزهای تعطیل یا آخر هفته به آن‌جا می‌روید، سعی کنید ماشین خود را در خیابان باهنر و کوچه های نزدیک آن پارک کنید و با تاکسی تا ورودی پارک بروید تا برای یافتن جای پارک دچار مشکل نشوید. البته اوقاتی که خیلی شلوغ است، می‌توانید هزینه پارکینگ بزرگ جلوی پارک را بپردازید و با آرامش خاطر ماشینتان را در پارکینگ قرار دهید.

جاهای دیدنی نزدیک به پارک جمشیدیه تهران

به شما پیشنهاد می‌کینم که اگر بعد از گردش در پارک جمشیدیه تهران وقت اضافه آوردید و دوست داشتید جاهای دیدنی اطراف آن را هم بگردید، از مکان‌های زیر بازدید کنید:

پارک و کاخ نیاوران در نزدیکی پارک جمشیدیه تهران

پارک نیاوران

مجموعه تاریخی و فرهنگی کاخ نیاوران یکی از جاهای دیدنی نزدیک به پارک جمشیدیه تهران است که با عمارت‌های تاریخی دیدنی، شما را دوران قاجار و پهلوی می‌برد. این مجموعه به‌خاطر فضای طبیعی و عمارت‌های منحصربه‌فردش، در فهرست آثار ملی جا گرفته و هرروز پذیرای بازدیدکنندگان بسیاری است.

از جمله بخش‌های مختلف این مجموعه می‌توان به کاخ صاحبقرانیه، کوشک احمدشاهی، کاخ نیاوران، کاخ جهان‌نما، کتابخانه اختصاصی، موزه خوردو و… اشاره کرد که فرصت فوق‌العاده‌ای برای آشنایی با تاریخ ایران است.

آدرس: تهران، میدان شهید باهنر (نیاوران)، ضلع شرقی میدان شهید باهنر (نیاوران)، مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران

کاخ‌موزه سعدآباد

کاخ موزه سعدآباد یکی از مشهورترین موزه های تهران است که در نزدیکی پارک جمشیدیه تهران قرار گرفته. این کاخ در گذشته محل زندگی خاندان پهلوی بوده و حالا به یک موزه تبدیل شده است. این مجموعه در کل ۱۸ کاخ بزرگ و کوچک دارد که هرکدام معماری متفاوتی دارند و درحال‌حاضر به‌عنوان موزه مورداستفاده قرار می‌گیرند.

از جمله کاخ‌های مهم سعدآباد می‌توان به کاخ موزه ملت، کاخ سبز، کاخ شمس پهلوی، موزه استاد حسین بهزاد، موزه هنرهای زیبا و… اشاره کرد.

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، خیابان شهید فلاحی (زعفرانیه)، انتهای خیابان شهید کمال طاهری

بازار تجریش

بازار تجریش یکی از آن مراکز خرید قدیمی تهران است که حتی می‌توانید بدون خرید کردن از گردش در آن لذت ببرید. این بازار قدیمی سرپوشیده که در نزدیکی پارک جمشیدیه تهران قرار گرفته، بافتی کاملا سنتی دارد و با ۴۰۰ حجره رنگارنگ، فضایی دلنشین و پرجنب‌خروش ایجاد کرده. عمر این بازار از ۱۰۰ سال هم گذشته و دیدن هیاهوی مردم و فضای خریدوفروش قدیمی آن گردشگران ایرانی و خارجی زیادی را به این منطقه دعوت می‌کند.

بخوانید از: راهنمای سفر به تهران

کلام آخر؛ پارک جمشیدیه تهران پناهگاه سرسبز شهر

در این مطلب با شما سری به پارک جمشیدیه تهران زدیم و از این بوستان شمالی پایتخت دیدن کردیم. پارک جمشیدیه از روزهای دور مامن و پناهگاه امنی برای تمام طبیعت دوستان و پایتخت نشینان شناخته می‌شده است. اگر تصمیم دارید تا به پایتخت سفر کنید و به این پارک سر بزنید، به شما توصیه می‌کنیم که از سایت شب و اقامتگاه‌ها و بوم گردی های آن هم دیدن نمایید. خوشبختانه در تهران خانه‌ها و سوئیت‌های کوچک و بزرگی وجود دارند که به گرمی میزبان مسافران خواهند بود. می‌توانید برای اجاره روزانه خانه در تهران از سایت شب کمک بگیرید.

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب