۰ تا ۱۰۰ جاهای دیدنی باغ بهادران، ییلاق اصفهانی‌ها

0

اغلب ما اصفهان را با آثار تاریخی، مساجد قدیمی و خانه‌های چند صد ساله می‌شناسیم. شهری که قدیمی بودنش آن را به قول خیلی‌ها به نصف جهان تبدیل کرده است. اما بگذارید تا این بار به یکی از متفاوت‌ترین شهرهای اصفهان سر زده و برخلاف تصورتان، جایی را به شما معرفی کنیم که هیچ ربطی به آب و هوای خشک و کویری این استان ندارد. منظورمان باغ بهادران است که حتما با دیدن طبیعت سرسبز و جاذبه‌های دیدنی‌اش غرق در شگفتی می‌شوید.

بگذارید تا بیش از این شما را منتظر نگذاریم و یک راست به سراغ معرفی این شهر و جاهای دیدنی باغ بهادران برویم.

برای مشاهده و اجاره ویلا و سوئیت در باغ بهادران کلیک کنید

معرفی باغ بهادران

جاهای دیدنی باغ بهادران
باغ بهادران شهری کوچک در جنوب غربی اصفهان است که طبیعتی سرسبز و آب و هوایی مطبوع دارد.

باغ بهادران شهری کوچک در جنوب غربی اصفهان است که طبیعتی سرسبز و آب و هوایی مطبوع دارد. به دلیل مجاورت باغ بهادران به زاینده رود، این شهر با انبوهی از باغ‌های میوه و درختان سرسبز احاطه شده است. آب و هوای باغ بهادران با وجود قرار گرفتن در اقلیم خشک و معتدل، خنک و ییلاقی است و هر مسافری را به یاد شمال و طبیعت سرسبزش می‌اندازد. اصلا به همین دلیل است که در تعطیلات و آخر هفته، این شهر به یکی از پاتوق‌های محبوب اصفهانی‌ها تبدیل می‌شود.

باغ بهادران کجاست؟

باغ بهادران در ۶۰ کیلومتری اصفهان و ۴۰ کیلومتری شهرکرد قرار دارد. برای رسیدن به این شهر می‌توانید از دو مسیر اصلی استفاده کنید که در ادامه آنها را به اختصار توضیح می‌دهیم:

جهت اجاره ویلا و سوئیت در اصفهان کلیک نمایید

مسیر اول: دسترسی به باغ بهادران از اصفهان

دسترسی به باغ بهادران از اصفهان
اگر از اصفهان راهی باغ بهادران می‌شوید، باید وارد بزرگراه ذوب آهن شده و از شهر فلاورجان عبور کنید.

اگر از اصفهان راهی باغ بهادران می‌شوید، باید وارد بزرگراه ذوب آهن شده و از شهر فلاورجان عبور کنید. پس از گذشتن از فولادشهر به سمت ورودی زرین شهر ادامه مسیر دهید. بعد از مدت کوتاهی و گذر از روستای چمگردان به باغ بهادران خواهید رسید. فراموش نکنید که می‌توانید این مسیر را با خودرو شخصی، اتوبوس‌ها و تاکسی‌های بین شهری طی نمایید.

 بخوانید از:‌ کامل‌ترین راهنمای سفر به چادگان، بهشت سبز اصفهان 

مسیر دوم: دسترسی به باغ بهادران از شهرکرد

دسترسی به باغ بهادران از شهرکرد
یگی دیگر از مسیرهای دسترسی به باغ بهادران از جاده شهرکرد است.

اگر در شهرکرد هستید و می‌خواهید به باغ بهادران بروید، باید به سمت فرخ شهر حرکت کرده و بعد از گذشتن از آن، از خروجی که در پلیس راه اصفهان –شهرکرد وجود دارد، راهی جاده 51 شوید. تونل گردنه رخ را طی کنید تا به جاده کلیشاد رخ برسید. مسیر را تا خروجی روگذر باغ بهادران ادامه دهید و وارد جاده اصلی شهر شوید.

جهت اجاره ویلا و سوئیت در شهرکرد کلیک کنید

تاریخچه شهر باغ بهادران دیدنی اصفهان

باغ بهادران هم مثل اصفهان، یک شهر تاریخی است و قدمتش به سال‌های دور و دراز برمی‌گردد. بسیاری از مورخان با بررسی شواهد تاریخی بدست آمده از جاهای دیدنی باغ بهادران مانند قلعه کافر و آتشکده، قدمت این شهر را به زمان کیانیان نسبت می‌دهند.

چرا سفر به باغ بهادران

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که چرا با وجود آن همه جاذبه شگفت انگیز در اصفهان، باید فرمان را کج کرد و کمی آنورتر و به باغ بهادران رفت. اجازه بدهید تا در ادامه بخشی از جذابیت‌های باغ بهادران را با شما مرور کنیم:

  • باغ بهادران در دره رودخانه زاینده رود قرار گرفته است و در اطرافش تا چشم کار می‌کند، باغ‌ها و دشت‌های سرسبز متنوعی وجود دارد.
  • رودخانه زاینده رود که در حوالی باغ بهادران واقع شده، یکی از بهترین محل‌ها برای قایق سواری و رفتینگ به صورت مبتدی است.
  • آب و هوای باغ بهادران برخلاف اصفهان، معتدل و مطبوع است و در آن خبری از گرمای کویر نیست.
  • جاهای دیدنی باغ بهادران به قدری زیاد و متنوع است که برای دیدن هر کدام باید یک زمان مشخص را تعیین کنید.

جاهای دیدنی باغ بهادران

حالا که بحث جاهای دیدنی باغ بهادران است، اجازه دهید تا گشتی در این شهر خوش و آب و هوا و طبیعت اطرافش زده و برخی از بهترین جاذبه‌های آن را به شما معرفی کنیم:

بخوانید از: جاهای دیدنی اصفهان

زاینده رود، شناسنامه اصفهان

زاینده رود
در حوالی زاینده رود باغ بهادران امکانات تفریحی مانند قایق سواری یا همان رفتینگ برای مسافران فراهم شده است.

بدون شک اولین و جذاب‌ترین محل از جاهای دیدنی باغ بهادران، زاینده رود است. رودخانه‌ای که از کوه‌های زاگرس سرچشمه گرفته و بعد از گذشتن از فلات مرکزی ایران، به تالاب گاوخونی می‌ریزد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید زاینده رود شهر اصفهان را به دو نیمه شمالی و جنوبی تقسیم می‌کند.

بخشی از این رودخانه از حوالی باغ بهادران می‌گذرد و طبیعت این شهر را به یکی از سرسبزترین و خوش آب و هواترین مناطق اطراف اصفهان تبدیل می‌کند. بسیاری از مسافران و گردشگران باغ بهادران در سفر به این شهر، در کنار رودخانه زاینده رود بساط استراحت و پیک نیک را پهن کرده و از مناظر پیش رو لذت می‌برند.

در حوالی این رود همچنین امکانات تفریحی متنوعی مانند اسب سواری، آفرود سواری، دوچرخه سواری و قایق سواری یا همان رفتینگ برای تجربه‌ای هیجان انگیز فراهم شده است.

بخوانید از: جاذبه‌های گردشگری چادگان؛ چرا باید به چادگان سفر کرد؟ 

قلعه کافر، دژ استوار ساسانیان

قلعه کافر
قلعه کافر از جمله جاهای دیدنی باغ بهادران است که بقایای آن در میان تپه‌های قدیمی شهر واقع شده است.

درست در یک کیلومتری باغ بهادران، بقایایی از یک قلعه قدیمی به جا مانده است که مورخان قدمت آن را به دوران ساسانیان نسبت می‌دهند. قلعه کافر از جمله جاهای دیدنی باغ بهادران است که در میان تپه‌های قدیمی شهر واقع شده و احتمالا در گذشته به عنوان آتشکده و محلی برای عبادت مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

بد نیست که بدانید قلعه‌هایی که تاریخ بنایشان به دوران قبل از اسلام برمی گردد اغلب با نام قلعه کافر معرفی می‌شوند. این قلعه‌ها به جز باغ بهادران، در دیگر نقاط ایران مانند سمنان، خراسان، قزوین و خوی نیز وجود دارند.

بخوانید از:‌ آبشار پونه زار بهشتی در اصفهان 

قلعه چهار برج، نماد باغ بهادران

قلعه چهار برج
این قلعه از چهار برج مدور تشکیل شده و به نوعی یک دژ نظامی به حساب می‌آید.

بسیاری قلعه چهارباغ را نماد اصلی باغ بهادران می‌دانند. این قلعه که درست در قسمت جنوبی شهر قرار دارد، از چهار برج مدور تشکیل شده و به نوعی یک دژ نظامی به حساب می‌آید. مورخان با بررسی شواهد موجود در این بنای تاریخی، قدمت ساخت آن را به دوران صفویان نسبت می‌دهند.

مجموعه فرهنگی تفریحی باغ بهادران، یک تیر و چند نشان

مجموعه فرهنگی تفریحی باغ بهادران
این مجموعه تفریحی در نزدیکی رودخانه زاینده رود واقع شده و چشم اندازی شگفت انگیز به طبیعت دارد.

مجموعه فرهنگی تفریحی باغ بهادران یک تفریحگاه جمع و جور است که در آن همه جور امکاناتی از رستوران و سالن‌های کنفرانس گرفته تا سوئیت‌ها و مراکز اقامتی مناسب وجود دارد. این مجموعه تفریحی همچنین در نزدیکی رودخانه زاینده رود واقع شده و چشم اندازی شگفت انگیز به طبیعت و مناظر شهر دارد.

بسیاری از اهالی باغ بهادران و مردم روستاهای اطراف برای برگزاری مراسم خود از مجموعه فرهنگی تفریحی باغ بهادران استفاده می‌کنند. علاوه بر این گروه‌های مختلف به‌ویژه تورهای گردشگری با نفرات بالا می‌توانند از خدمات اینجا نهایت استفاده را ببرند.

بخوانید از:‌ سیر تا پیاز راهنمای سفر به اصفهان

امامزاده شاهزاده ابراهیم، زیارت در دل شهر

امامزاده شاهزاده ابراهیم
بسیاری از اهالی باغ بهادران برای برگزاری عزاداری و سایر اعیاد مذهبی به صحن این اما‌م‌زاده پناه می‌برند.

یکی از مکان‌های زیارتی باغ بهادران، امامزاده شاهزاده ابراهیم است که در یکی از مناطق مرکزی شهر قرار دارد. بسیاری از اهالی باغ بهادران برای برگزاری عزاداری، جشن‌ها و سایر اعیاد مذهبی به صحن این اما‌م‌زاده پناه می‌برند.

بخوانید از: فرهنگ بومی و آداب و رسوم اصفهان

زیارتگاه قرآن در روستای سعید آباد

زیارتگاه قرآن در روستای سعید آباد
در این روستا یک قرآن خطی منتسب به حضرت علی نگهداری می‌شود.

سعید آباد روستایی در نزدیکی باغ بهادران است که درختان سبز و تپه‌های سنگی شناخته می‌شود. در زیارتگاه این روستا یک قرآن خطی وجود دارد که بسیاری آن را نوشته حضرت علی (ع) می‌دانند. به همین دلیل این زیارتگاه به محلی مقدس برای عبادت روستاییان تبدیل شده است و بسیاری از مردم باغ بهادران و حتی اصفهان، برای زیارت در ایام ماه رمضان به آن مراجعه می‌کنند.

روستای کرچگان، روستای کوهستانی اصفهان

روستای کرچگان
در کرچگان یک بنای تاریخی منحصر به فرد نیز وجود دارد که آن را با نام «کبوترخانه» معرفی می‌کنند.

کرچگان از دیگر روستاهای جذاب و دیدنی اطراف باغ بهادران است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و به همین دلیل در اغلب روزهای سال آب و هوای خنک و دلپذیری دارد. به جز مناظر شگفت انگیز و طبیعت ناب روستا، در کرچگان یک بنای تاریخی منحصر به فرد نیز دیده می‌شود که آن را با نام «کبوترخانه» معرفی می‌کنند.

این بنای تاریخی بیش از هزار سال قدمت دارد و هنوز در آن کبوتران کوچک و بزرگ زندگی می‌کنند.

بخوانید از:‌ خوانسار باغی سرسبز و زیبا 

روستای مورکان، ییلاق سبز اصفهان

روستای مورکان
روستای مورکان از جمله مناطق ییلاقی اصفهان بوده که در ده کیلومتری باغ بهادران واقع شده است.

بگذارید تا شما را با یک روستای سرسبز و خوش آب و هوای دیگر در حوالی باغ بهادران آشنا کنیم! روستای مورکان از جمله مناطق ییلاقی اصفهان است که در ده کیلومتری باغ بهادران واقع شده و بافت جذاب و قدیمی دارد. به دلیل آب و هوای خنک و معتدل مورکان، بسیاری برای فرار از گرمای کویر و تابستان به این روستا پناه می‌آورند.

به جز طبیعت بکر و آب و هوای مطبوع، روستای مورکان جذابیت‌های دیگری هم دارد! مثلا تماشای قالی بافی زنان هنرمند روستا و بافتن قالیچه‌های رنگارنگ محلی، از آن دسته تجربه‌هایی است که در کمتر سفری برایتان پیش خواهد آمد.

بخوانید از: زیباترین دیدنی های بکر شهرکرد

قلعه ترکی، یک بنای تاریخی شگفت انگیز

قلعه ترکی
بسیاری قلعه ترکی را یک بنای تاریخی به جا مانده از دوران مغول می‌دانند.

درست مثل فیلم‌های هالیوودی، در دل دشتی سرسبز و در میان تپه‌های باغ بهادران، قلعه‌ای تاریخی به چشم می‌خورد که با گذشت سال‌های دور بنای آن هنوز سالم و قابل بررسی است. هنوز از کاربری این برج اطلاعات دقیقی بدست نیامده است با این حال بسیاری قلعه ترکی را یک بنای تاریخی به جا مانده از دوران مغول می‌دانند.

امامزاده شاهزاده ابوالقاسم، زیارتگاه تاریخی

امامزاده شاهزاده ابوالقاسم
بنای این امامزاده از گل ساخته شده است و با گنبدی نقره‌ای و گلدسته‌هایی استوار به چشم می‌آید.

زیارت در امام‌زاده‌ای ۴۰۰ ساله، یکی از آن تجربه‌هایی است که در سفر به باغ بهادران با آن مواجه خواهید شد. امامزاده شاهزاده ابوالقاسم از جمله بناهای تاریخی و جاهای دیدنی باغ بهادران است که اغلب مسافران برای زیارت و حتی دیدن بنای تاریخی‌اش از آن بازدید می‌کنند. بنای این امامزاده از گل ساخته شده است و با گنبدی نقره‌ای و گلدسته‌هایی استوار به چشم می‌آید.

بخوانید از:‌ جاذبه های گردشگری اردستان 

آبشار شاهلولاک، جریان پرخروش در دل کوه

آبشار شاهلولاک
آبشار شاهلولاک از روی قندیل‌های عظیم آهکی پوشیده شده از خزه به پایین می‌ریزد.

بعد از کمی تاریخ گردی، وقت آن است که سری هم به جاذبه‌های طبیعی باغ بهادران بزنیم. آبشار شاهلولاک یکی از جاهای دیدنی باغ بهادران است که حدود ۷۰ متر ارتفاع داشته و از روی قندیل‌های عظیم آهکی پوشیده شده از خزه به پایین می‌ریزد. این آبشار دائمی در نزدیکی شهر چرمهین و در ۷ کیلومتری باغ بهادران واقع شده و با نام‌های «شالوار»، «شاهلورا» و شالوران نیز معرفی می‌شود.

روستای خشوییه و درخت چنار کهنسالش

روستای خشوییه
در روستای خشوییه یکی از قدیمی‌ترین درختان چنار ایران زندگی می‌کند.

روستاهای اطراف باغ بهادران، پر از شگفتی و آثار منحصر به فرد است. مثلا همین روستای خشوییه را در نظر بگیرید! در این روستا یکی از قدیمی‌ترین درختان چنار ایران زندگی می‌کند. درختی با تنه تنومند که به گفتی اهالی محل عمرش بیشتر از هزار سال است. البته روستای خشوییه به جز این درخت کهنسال جاذبه‌های دیدنی دیگری هم دارد. خانه‌های قدیمی، حمام سنتی روستا و دالان‌های تاریخی از دیگر جاذبه‌های خشوییه به شما می‌روند.

بخوانید از:‌ روستای وانشان ، نشانی از بهشت در گلپایگان 

ارگ روستای حاجت آقا، سفر با ماشین زمان

ارگ روستای حاجت آقا
مورخان قدمت این محله و بناهای آن را مربوط به ۳۰۰ سال پیش می‌دانند.

روستای حاجت آقا یکی از قدیمی‌ترین روستاهای اطراف باغ بهادران است. در قسمت شمالی این روستا، محله‌ای به نام ارگ وجود دارد که سر زدن به آن شما را مثل ماشین زمان به گذشته پرتاب می‌کند. بیشتر بناهای این محله، از گذشته‌های دور به جا مانده‌اند و به جای مسکونی بودن، به جاذبه‌ای تاریخی تبدیل شده‌اند.

در ارگ روستای حاجت آقا یک حمام عمومی قدیمی، خانه‌های تاریخی و بقایای یک قلعه کوچک قابل مشاهده هستند. مورخان قدمت این محله و بناهای آن را مربوط به ۳۰۰ سال پیش می‌دانند.

بخوانید از:‌ جاذبه‌های گردشگری و جاهای دیدنی ابیانه 

پل کله

پل کله
پل کله نام پلی قدیمی است که روی بخشی از زاینده رود ساخته شده است.

پل کله نام پلی قدیمی است که روی بخشی از زاینده رود ساخته شده است. این پل در نزدیکی بزرگراه شهرکرد-اصفهان قرار دارد و به دلیل همجواری‌اش با باغ‌ها و بیشه‌زارهای اطراف، به یکی از تفریحگاه‌های مردم و مسافران تبدیل شده است. بسیاری قدمت این گذرگاه تاریخی را به زمان ساسانیان نسبت می‌دهند.

سوغاتی باغ بهادران

پولکی رسی
یکی از محبوب‌ترین سوغات باغ بهادران، پولکی رسی است که به عنوان یک شیرینی کوچک در کنار چای قرار داده می‌شود.

حالا که به جاهای دیدنی باغ بهادران سر زده‌اید، وقت آن است که چمدان خود را با سوغات جذاب و هیجان انگیز این شهر پر کنید. یکی از محبوب‌ترین سوغات باغ بهادران، پولکی رسی است که طعم‌های مختلفی دارد و به عنوان یک شیرینی کوچک در کنار چای قرار داده می‌شود.

علاوه بر پولکی، باغ بهادران سرزمین درختان میوه است و بهترین محل برای تهیه گردو و بادام تازه به حساب می‌آید.

بخوانید از: سوغاتی های استان اصفهان 

بهترین فصل سفر به باغ بهادران اصفهان

باغ بهادران اصفهان در پاییز
اوایل پاییز و بهار بهترین زمانهای برای سر زدن به باغ بهادران هستند.

اگر دوست دارید در هوایی مطبوع و طبیعتی شگفت انگیز از باغ بهادران دیدن کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که بهار و اوایل پاییز را برای سفر به این شهر در نظر بگیرید. در بهار و اوایل پاییز، برگ‌های درختان به زیباترین رنگ‌ها مزین شده و به طبیعت اینجا حال و هوای متفاوتی می‌بخشند. علاوه بر این، در بهار و پاییز رودخانه زاینده رود جریان بیشتری دارد و جلوه زیباتری به این شهر می‌بخشد.

اجاره ویلا در سفر به باغ بهادران

اجاره ویلا در  باغ بهادران
در مجموعه تفریحی باغ بهادران واحدهای اقامتی متنوعی وجود دارند که می‌توانند تجربه‌ای جذاب برای ماندن در شهر باشند.

اگر قصد دارید پس از سر زدن به جاهای دیدنی باغ بهادران، چند شبی را در این شهر اقامت کنید، میتوانید با خیال راحت از گزینه‌های اقامتی متنوعی که در اینجا وجود دارد کمک بگیرید. در مجموعه تفریحی باغ بهادران سوئیت‌ها، واحدهای اقامتی و یک هتل تمیز و جمع و جور وجود دارد که هر یک می‌توانند تجربه‌ای جذاب برای ماندن در شهر باشند.

شما همچنین می‌توانید از با اجاره خانه‌های بومگردی باغ بهادران، زندگی به سبک مردم خونگرم اینجا را تجربه کرده و یک سفر فراموش نشدنی را به خاطرات خود اضافه کنید.

نکات مهم پیش از سفر به باغ بهادران

در سفر به باغ بهادران به نکات زیر توجه کنید:

  • در ایام پیک سفر مانند نوروز و تعطیلات رسمی، اجاره ویلا در باغ بهادران قیمت نسبتا بالایی دارد؛ اما در دیگر روزها، قیمت اجاره پایین تر است و می‌توانید گزینه‌های متنوع‌تری انتخاب کنید.
  • کفش راحتی و کیف سبک برای بازدید از جاهای تاریخی همراه خود داشته باشید.
  • همراه داشتن ضد آفتاب، کلاه و عینک آفتابی سفر را فراموش نکنید.
  • وضعیت آب‌و‌هوا را پیش از سفر جست‌و‌جو و بررسی کنید.
  • در قبال حفظ آثار تاریخی و طبیعی کوشا باشید.

سخن آخر

باغ بهادران
جاذبه‌های تاریخی و طبیعی باغ بهادران به قدری زیاد است که برای سر زدن به هر یک از آنها باید یک برنامه جداگانه آماده کنید.

در این مقاله از جاهای دیدنی باغ بهادران صحبت کردیم و به شما گفتیم که این شهر خوش آب و هوا چه ویژگی‌هایی دارد. درست است که باغ بهادران در نزدیکی یکی از توریستی‌ترین شهرهای ایران یعنی همان اصفهان قرار گرفته، با این حال جاذبه‌های تاریخی و طبیعی این شهر زیبا به قدری زیاد است که برای سر زدن به هر یک از آنها باید یک برنامه جداگانه آماده کنید.

فراموش نکنید که می‌توانید برای اجاره خانه، رزرو، سوئیت، کلبه‌های بومگردی و هرگونه گزینه اقامتی در باغ بهادران، از سایت شب نیز کمک بگیرید.

 

سوالات متداول درباره جاهای دیدنی باغ بهادران

باغ بهادران اصفهان کجاست؟

باغ بهادران در ۶۰ کیلومتری اصفهان، ۴۰ کیلومتری شهرکرد و در ورودی زرین شهر قرار گرفته است.

جاهای دیدنی باغ بهادران شامل چه مکان‌هایی می‌شوند؟

روستای مورکان، روستای گردشگری و کبوترخانه کرچگان، روستای خشوئیه، روستای حاجت آقا، پله کله، زیارتگاه قرآن و قلعه چاربرج برخی از جاهای دیدنی باغ بهادران به شمار می‌روند.

سوغاتی از باغ بهادران اصفهان چی بخریم؟

پولکی رسی و گردو و بادام باغ بهادران برخی از پرطرفدارترین سوغات این شهر به حساب می‌آیند.

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*